همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور با تأکید بر اهمیت روز 22 بهمن‌ سال جاری تصریح کرد: 22 بهمن امسال تشییع جنازه نظام سرمایه‌داری لیبرال خواهد بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز - پنج‌شنبه - در دیدار اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه دهه فجر در میان همه مناسبت‌های کشور گفت: قطعا در دهه فجر روز 22 بهمن قله است؛ همه کارهایی که ما انجام می‌دهیم ارزشمند است، اما روز 22 بهمن چیز دیگری است و اگر سرتاسر سال هم به نام دهه فجر فعالیت‌هایی را انجام دهیم نتیجه‌اش دهه فجر است و لذا نباید هیچ‌کدام از این برنامه‌ها روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی اضافه کرد: از دهه فجر و روز 22 بهمن با تعابیر گوناگونی یاد می‌شود. اما ممکن است این سوال‌ها در ذهن برخی بیاید که در 22 بهمن و دهه فجر حضور مردم براساس یک تعهد و عادتی است که هرساله باید انجام شود و یا 22 بهمن آیا یک کار تکراری است. اما باید به این نکته توجه کرد که در دهه فجر و 22 بهمن حقیقت دیگری نهفته است که باید کشف و دنبال شود.

رییس‌جمهور با یادآوری این نکته که هیچ‌کدام از 22 بهمن‌های ما در طول 30 سال گذشته و امسال مشابه و هم‌سطح یکدیگر نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: مأموریت‌های این 22 بهمن‌ها در طول 30 سال گذشته با یکدیگر مشابه نبوده است. کدام 22 بهمن مشابه سال قبل بوده است.

وی افزود: انقلاب یک حرکت رو به اوج است و در طول این 31 سال این‌طور نبوده که در یک دایره بسته بچرخیم و در یک زمان از یک نقطه معین عبور کنیم، بلکه انقلاب ما مانند یک گروه کوهنوردی است که به سمت قله بلندی حرکت می‌کند و 22 بهمن‌های مکرر ایستگاه‌های صعود به قله آرمانی انقلاب است.

رییس‌جمهور هرکدام از 22 بهمن‌ها را در یک سطح و نسبتی باهدف توصیف کرد و گفت: برخی از 22 بهمن‌ها خود به تنهایی یک قله‌اند.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد قله اصلی انقلاب را برهم‌زدن نظم ظالمانه موجود و بر پایه نظمی جدید در عالم عنوان کرد که اگر آن را از انقلاب بگیریم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: این سوال مطرح است که چرا 22 بهمن هرسال پرشورتر از سال قبل است و مردم چرا حسی در سطح و افقی دیگر دارند. جواب اینجاست که انقلاب برای عوض‌کردن وضع موجود آمد؛ برخی خیال می‌کنند ما انقلاب کردیم و دورهم جمع شدیم تا حزب و گروهی تشکیل شود و عده‌ای رییس شوند و پس از آن‌که مردم خسته شدند، عده‌ای دیگر بر مسند ریاست بنشینند. افرادی که در رکود تفکر بودند فکر می‌کردند می‌توانند مردم را با این مسأله همراه کنند اما مردم و انقلاب رودخانه‌ی عظیمی هستند که به سمت اقیانوس حرکت می‌کنند و حضور مردم در 22 بهمن هرسال مأموریت جدیدی برای رسیدن به قله است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که شاید در سال‌های 58، 59 و 60 حضور مردم در روز 22 بهمن برای تثبیت انقلاب بود اما حضور آن‌ها در 22 بهمن امسال تشییع‌ جنازه نظام سرمایه‌داری لیبرال است، خاطرنشان کرد: آن‌ها در سال 58 در جهان حاکم بودند و ما در مظلومیت قرار داشتیم اما الآن به جایی رسیدیم که همه استکبار در هم کوبیده و اعتماد ملت‌ها از آن‌ها سلب شده و اصل و اساس در کارآمدی سیاسی و اقتصادی به بن‌بست رسیده و منحنی قدرت‌شان رو به افول است و در مقابل آن‌ها ملت ایران به عنوان ملتی عدالت‌خواه، خداخواه و پاک در دنیا معرفی می‌شود.

احمدی‌نژاد 22 بهمن امسال را نشان‌دهنده راه جدید برای زندگی سعادتمند بشریت دانست و گفت: آن‌ها (استکبار) در طول این سال‌ها تمام توان‌شان را بسیج کردند تا به مصاف ملت ایران بیایند اما ملت ایران بر همه آن‌ها غلبه کرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه اظهارات خود با اشاره به برخی مصاحبه‌هایش در سفر اخیر خود به کپنهاگ اظهار داشت: من به یکی از این خبرنگاران گفتم که سران غرب افرادی نامردند که شجاعت ندارند. چرا این حرف‌ها را می‌زنند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود؟ سران غرب با همه توان در ماجراهای اخیر به ایران وارد شدند و تمام دشمنان ملت ایران را بسیج کردند اما در برابر انتخاب ملت ایران شکست خوردند، ولی مردانگی آن را ندارند که این شکست را بپذیرند. حال به بهانه‌تراشی روی آوردند. باید شجاعت داشته باشند و کاری که می‌خواهند انجام دهند را بگویند.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد اضافه کرد: آن‌ها می‌خواهند به خاورمیانه برای تسلط به انرژی، فرهنگ و سیاست جهان وارد شوند. همان‌گونه که امپراطوری انگلیس برپایه انرژی مفت خاورمیانه بنا شد و این منطقه چهارراه ارتباط سیاسی دنیاست که ما اجازه نمی‌دهیم این تسلط صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما آن‌قدر شجاعت داریم که اعلام کنیم که شما می‌خواهید به خاورمیانه مسلط شوید و ما این قدرت را داریم که هرگز نخواهیم گذاشت این اتفاق روی دهد؛ ملت ایران و ملت‌های منطقه اجازه این کار را به شما نمی‌دهند. ما آن‌قدر شجاعت داریم که اگر بخواهیم بمب بسازیم می‌گوییم که می‌سازیم و اگر بخواهیم بسازیم اصلا شما را به حساب نمی‌آوریم و از شما نمی‌ترسیم، اما وقتی می‌گوییم نمی‌سازیم واقعا این کار را انجام نمی‌دهیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود تأثیرات تفکرات اومانیستی و لیبرالیستی در چندصدسال اخیر در جهان را که همراه با بروز جنگ‌ها و اشغال کشورهای مختلف بوده است ارزیابی کرد و با بیان این‌که این اندیشه برده‌داری، استعمار کهنه و نو، جنگ‌ها، خباثت‌ها، ترورها، تروریست‌پروری‌ها، زورگویی‌ها و تحقیرها را توجیه کرده است، گفت: به فضل خداوند در یک نبرد سی‌ساله این تفکر به پایان راه رسیده است و به همین دلیل راهپیمایی 22 بهمن‌ امسال تشییع‌ جنازه اندیشه لیبرالیستی است. هرسال حضور مردم، تحقق آرمان‌های انقلاب است و وقتی سیل میلیونی مردم در خیابان‌ها به حرکت درمی‌آید توطئه‌ها خنثی شده، همدلی‌ها تقویت می‌شود و این کار دارای هدفی مرحله‌ای است.

وی اضافه کرد: ملت ایران دهها و صدها برابر قوی‌تر از سال قبل شده است و دنیا خواهد دید که امسال مردم در 22 بهمن چه خواهد کرد.

احمدی‌نژاد هم‌چنین حرکت انقلاب اسلامی را از عمق تاریخ و فطرت بشر و دستاورد ملت ایران برشمرد که همواره ملت ایران جلوتر از مدعیان و سیاست‌مداران حرکت می‌کنند.

رییس‌جمهور با یادآوری این مطلب که حماسه 9 دی‌ با همه بزرگی و آثارش نشانه این بود که مردم از مدعیان کیلومترها جلوترند که این داستان و رمز ماندگاری انقلاب است، تاکید کرد: حضور مردم تجلی قدرت خداست و مردم جریان ماندگار و رودخانه عمیق و زلال به سمت اقیانوس هستند.

وی ادامه داد: برای 9 دی زحمات زیادی کشیده شد اما مردم به صحنه آمدند و تنها منتظر یک اشاره بودند که بگویند کی و کجا آماده باشید. عده‌ای این بحث‌ها را مطرح کردند که جمهوری اسلامی مردم را آورد و یا چند اتوبوس گذاشته بودند و عکس امام (ره) را پاره کردند تا بگویند کار تمام شده است. اما امروز همه آن‌ها به دست‌وپازدن افتاده‌اند.

وی خطاب به برخی سران غرب که محدودیت‌هایی را در کشورهایشان برای مسلمانان در امر حجاب و ساختن مناره مساجد پدید می‌آورند، گفت: روسری و مناره نیست که ایمان می‌آورد، ایمان است که روسری، مناره و مسجد می‌سازد.

وی ادامه داد: کسانی که عکس امام(ره) را پاره می‌کنید با عشق توده‌های میلیونی مردم چه می‌کنید؟ البته باید این مسأله را نیز در نظر داشت که این رفتارها نشانه کینه‌های فروخورده دزدها و غارتگرهای بین‌المللی است که انقلاب سد راه خیانت آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: پس از این جریانات دادستان و دانشمندان ما را ترور کردند. اما این نکته را از یاد برده‌اند که این اتفاقات در سطوح بالاتری تجربه شده است. امام(ره) فرمودند بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهارات خود با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌های متعدد گفت: در سفر اخیرم به نیویورک از یک‌سال قبل ستاد درست کرده بودند تا یک راهپیمایی را سازماندهی کنند و اعلام کرده بودند که هرکس بیاید در تور سه‌روزه نیویورک شرکت می‌کند اما جمعا 500 نفر بیشتر نیامد، درحالی‌که مردم ما برای حضور در صحنه‌های انقلاب از همه‌چیزشان هزینه می‌کنند ولی این مسأله نیازمند یک برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: شاید کاری ارزشمندتر از جاروکردن مسیر یک ملت نباشد، ملتی که تاریخ را با همین حضورها می‌سازد و حضور همین مردم است که با پیروی راه امام‌(ره) همه معادلات را عوض کرده و می‌کند.

احمدی‌نژاد دیپلماسی و حرف‌زدن‌های مسوولان در کشورهای مختلف را به خاطر عظمت مردم عنوان کرد که نتایج حضور مردم علنی می‌شود و میوه‌های آن برای مردم جمع‌آوری می‌گردد.

به گزارش ایسنا، پیش از سخنان احمدی‌نژاد مسوولین ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی توضیحات و گزارشاتی در مورد عملکرد این ستاد ارایه کردند

کد خبر 100481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز