همشهری آنلاین: احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از 1230 پروژه‌ آموزشی و پرورشی در سراسر کشور گفت: نقطه‌ امید و دلگرمی یک ملت به دست‌های نو و خودباوری در حال شکوفایی است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با بیان این نظر، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در جایگاهی است که باید این سرمایه‌ را بپردازد و شکوفندگی را بالنده کند و جوش و خروش را در دل نسل‌های متوالی قرار دهد تا آینده‌ درخشان ملت ایران محقق شود.

وی فضای آموزش و پرورش کشور را معنوی توصیف کرد و تمام کسانی را که با این فضا گره خورده‌اند، انسان‌های عاشق ، مومن، پاک، صمیمی و آرمانی خواند.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش هم‌چنین با اشاره به جایگاه ملت ایران در عصر حاضر اظهارکرد: همه‌ تاریخ و همه دنیا اعتراف دارند که ملت امروز ایران بهترین ملت‌های عالم در طول تاریخ است؛ البته این امر به این معنا نیست که همه‌ آن چیزی که باید باشیم، هستیم؛ بلکه با نقطه آرمانی فاصله داریم؛ اما در مقایسه با طول تاریخ ملت ایران بهترین ملتها در طول تاریخ و امروز است.

احمدی نژاد ادامه داد: در بین ملت ایران نیز بهترین آن‌ها جامعه‌ فرهنگی کشور است و زیباتر از کار فرهنگیان کاری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هیچ کار بزرگی در عالم به اندازه‌ لحظه‌ای که شادی و امید در دل بچه‌ها و دانش‌آموزان با وجود ساختمان‌های جدید ایجاد می‌شود وجود ندارد؛ چرا که پاک‌ترین موجودات عالم همین دانش‌آموزانند و اینها هستند که می‌خواهند فردا را بسازند و ملت ایران را از دل سنگین‌ترین حوادث عبور دهند، آن‌ها باید خود را بشناسند و احساس غرور کنند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین با اظهار امیدواری نسبت به این که ظرف چهارسال آینده به نقطه‌ای برسیم که در فضایی امن و با امکانات کافی و فراغ بال و آسایش آن چه باید انجام شود، محقق شود، خاطرنشان کرد: ملت ایران حدود 200 سال خود را گم کرده و سرگردان شده بود، اما امروز خود را پیدا کرده است و باید این راه ادامه یابد.

وی در مورد خیرین مدرسه‌ساز نیز گفت: این خیرین جلوتر از آموزش و پرورش از وجودشان برای ساخت مدارس مایه می‌گذارند و پولی که این عزیزان داوطلبانه و از دل ایمانی خود هزینه می‌کنند، چندین برابر می‌شود.

وی اضافه کرد: نسل‌های پی در پی قدر تلاش‌های این خیرین و فرهنگیان را می‌دانند؛ همان‌گونه که چند روز پیش دیدیم اتفاقات بسیار خوبی در کشور روی داد. یک روز به ما می‌گفتند حتی حق ساختن سوزن را هم نداریم اما ما امروز با موفقیت کاوشگر به فضا می‌فرستیم .

احمدی‌نژاد تمامی این محصولات را نشانه قدرشناسی نسلهای جوان و جدید نسبت به خادمان عرصه‌ فرهنگ دانست و گفت که حضور دانشمندان ما در بخش‌های مختلف هم‌چون سیلی است که به راه افتاده است. رییس‌جمهور هم‌چنین قول داد ساختمان کناری این مدرسه تخریب و یک سالن ورزشی

رئیس‌جمهور درجمع مردم منطقه10تهران

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور پس از افتتاح همزمان 1230 پروژه وزارت آموزش و پرورش در جمع مردم منطقه 10 که در خیابان مرتضوی تهران در برابر محل افتتاح این پروژه‌ها تجمع کرده و خواهان صحبت با رئیس‌جمهور بودند، خطاب به آن‌ها گفت: امروز ما و همه دنیا به وجود شما مردم به خاطر همت و اندیشه بلند و ایستادگی تاریخی‌تان در برابر همه قدرت‌های بزرگ افتخار می‌کنیم.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: علاقمند صحبت با تک‌تک شماها هستم، نامه‌های‌تان را دوستانم گرفته‌اند و امیدوارم اثر کند و برخی کارها حل شود. دوستانی که می‌خواهند مطالبی را منتقل کنند تنها به ذکر شماره تلفن و نام اکتفا نمایند.

وی با اشاره به دهه فجر از زبان ملت ایران خطاب به " کسانی که در آن طرف آب‌ها برخی خیالات را در سر دارند" اظهار کرد: الان 31 سال از قیام ملت ایران می گذرد؛ همین خیابان مرتضوی و مناطق 9 ، 10، 11 و 12 و پایین شهر تهران کانون جوشش انقلاب ملت ایران بود و مردم این منطقه 31 سال پیش علیه سلطه‌گری، بی‌عدالتی، دیکتاتوری و زورگویی قیام کرده‌اند و 30 سال است که ایستاده‌اند و همه طراحی‌های دشمن را خنثی کرده‌اند.

وی گفت: گوش‌های قدرتمندان بشنوند که مردم امروز قوی‌تر، انقلابی‌تر و هوشمندتر از 31 سال پیش در برابر آمریکا ایستاده‌اند.

کد خبر 101084

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز