همشهر آنلاین: وزیر کشور پاکستان با اعلام اینکه تا کنون 18 عضو گروه جندالله از جمله برادر عبدالملک ریگی را به ایران تحویل داده‌اند، گفت که ریگی هم‌اکنون در افغانستان مستقر شده است

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پاکستانی لینک، رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان اعلام کرده است که اسلام‌آباد 18 تن از عناصر گروه جندالله را که به دست داشتن در انفجارهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان ایران متهم هستند، به ایران تحویل داده است.

وی همچنین حضور عبدالمالک ریگی، رهبر گروه تروریستی جندالله در خاک پاکستان را تکذیب کرد و گفت که دولت پاکستان مدارک کافی مبنی بر حضور ریگی در خاک افغانستان به ایران تحویل داده است.

این در حالی است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با صدور بیانیه‌ای اظهارات اخیر رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان را در رابطه با حضور عبدالمالک ریگی، در افغانستان را رد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: اخیرا رحمان مالک وزیر کشور پاکستان به مطبوعات آن کشور گفته است که عبدالمالک ریگی، رهبر گروه تروریستی جندالله که متهم به حمله تروریستی انتحاری در منطقه سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران است در افغانستان به سر می‌برد.
در ادامه آمده است که به همه‌گان معلوم است که ملت افغانستان سال‌ها قربانی تروریسم بوده و بهترین فرزندان این سرزمین در مقابله با تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند.
این بیانیه می‌افزاید: تلاش افغانستان در مبارزه با تروریسم معلوم و آشکار بوده و به هیچ وجه موجودیت عناصر ترویست را که در قتل و کشتار انسان‌های بی گناه و معصوم دست دارند در افغانستان، تحمل نمی‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات بلندپایه سیاسی ‌ـ‌ امنیتی وارد پاکستان شد و رحمان ملک، همتای پاکستانی وی در فرودگاه اسلام آباد از «مصطفی محمدنجار» استقبال کرد.

قرار است محمدنجار در این سفر دو روزه با آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری، رحمان مالک، وزیر کشور و مقامات امنیتی و اطلاعاتی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کند.

کد خبر 93449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز