گروه سیاسی: وزیر کشور پاکستان در حالی که روز جمعه مدعی شده بود ریگی در پاکستان نیست، 2 آبان در دیدار مصطفی محمدنجار برای بازداشت و تحویل عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی، به ایران قول همکاری داد

وزیر کشور ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود گفت: دولت ایران توقع دارد با توجه به ارائه اسناد و مدارک متقن و غیرقابل کتمان درخصوص تردد عبدالمالک ریگی به پاکستان، مقام‌های پاکستانی خیلی زود نسبت به بازداشت و استرداد این فرد و سایر اعضای گروهک موسوم به جندالله اقدام کنند.

وی که روز جمعه برای بررسی همکاری تهران - اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم، وارد اسلام‌آباد شده بود، دیروز اظهار داشت: این توان را داریم که با هر نوع ناامنی که از خارج از مرزها تحمیل شود برخورد کنیم؛ در این حال دولت پاکستان باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، نجار تصریح کرد: دولت و ملت ایران نسبت به دولت و ملت پاکستان علاقه‌مند هستند و به‌هیچ‌وجه مایل نیستند این روابط دوستانه و عمیق دچار خدشه شود.

رحمان ملک، وزیر کشور پاکستان هم با ابراز تأسف از وقایع تروریستی پیش‌آمده در ایران گفت:عبدالمالک ریگی در پاکستان نیست، ما معتقدیم که او در افغانستان است و از آن طریق در ایران اقدامات تروریستی را انجام می‌دهد.

این در حالی است که نجار در آستانه سفر خود به اسلام‌آباد تاکید کرده بود مدارک و شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی که در خاک ایران اقدام تروریستی می‌کند در پاکستان است.

دوره طلایی

نجار همچنین ظهر دیروز در دیدار یوسف‌رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد با ریشه‌کن کردن فعالیت‌های تروریستی، دوره طلایی راهبردی 2کشور فراخواهد رسید.  نخست‌وزیر پاکستان نیز با اشاره به اهمیت ادامه روابط حسنه فیمابین تهران و اسلام‌آباد گفت: دولت پاکستان اجازه نخواهد داد خاک پاکستان برای اقدامات تروریستی مورد استفاده عناصر شرور قرار بگیرد. 

توصیه به پاکستان

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات نیز با اشاره به سفر هیات‌ایرانی به پاکستان در ارتباط با حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌کنیم مسئولان پاکستانی راه خود را از راه آمریکایی‌ها جدا کنند؛

چرا که مقتضی است به مجموعه اطلاعاتی که در رابطه با ISI (سازمان اطلاعات پاکستان) در اختیار آنها قرار داده‌ایم، قبل از اینکه برملا شود، توجه کرده و با جمهوری اسلامی ایران برای ریشه‌کنی این فتنه همراهی کنند.

رفع اتهام کنید

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در پیامی خواستار آن شد که برای رفع اتهام از پاکستان به‌عنوان کشور مامن و حامی تروریسم، اسلام‌آباد هرچه سریع‌تر تروریست‌ها، به‌ویژه سرکرده آنان، عبدالمالک ریگی را دستگیر و به مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد.

به گزارش مهر، علی اکبر آقایی، عملیات تروریستی ریگی را که سرچشمه و سازماندهی آن در خاک پاکستان قرار دارد، به‌عنوان تهدیدی جدی برای روابط 2 کشور دانست و افزود: ما به‌عنوان اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان از برادران پاکستانی خود مصرانه انتظار داریم برای رفع اتهام پاکستان به‌عنوان کشور مامن و حامی تروریسم،‌ برای مجازات عاملان کشتار بیگناهان هرچه سریع‌تر این تروریست‌ها، به‌ویژه سرکرده آنان را دستگیر و به مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

کد خبر 93605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز