همشهری آنلاین: مهندس مصطفی محمد نجار گفت: اسناد علیه گرو ریگی در اختیار مقامات پاکستان قرار گرفت و آنها متعهد شدند اقدام لازم در جهت دستگیری و تحویل اعضای این گروه انجام دهند.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمد نجار وزیر کشور پس از بازگشت از پاکستان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ایران و پاکستان، هر دو قربانی تروریسم هستند و باید با همکاری، امنیت را در منطقه برقرار کنند، اظهار داشت: در مذاکرات با مقامات پاکستان، دو کشور ضمن تاکید بر روابط دوستی دیرینه، سطح همکاری دو کشور را خوب ارزیابی کردند.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در شرق ایران و به شهادت رسیدن جمعی از فرزندان این مرز و بوم گفت: در مذاکرات با وزیر کشور، نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان انتظار ملت ایران و مسئولان جمهوری اسلامی ایران منعکس و مقامات پاکستانی کاملا پذیرفتند که هیچ اقدامی نمی تواند موجب شود تا برروابط حسنه دو کشور خدشه ای وارد شود .

وزیر کشور افزود: در این جلسات مدارک و اسنادی دال بر تروریست بودن گروه ریگی و همدستانش و نیز درباره اقدامات آنان از طریق خاک پاکستان علیه منافع ایران در اختیار مقامات پاکستانی قرار گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد برای پیگیری مسایل امنیتی دو کشور نشست‌هایی به طور منظم در سطح وزیران کشور، معاونان امنیتی وزارتخانه ها و همچنین استاندار سیستان و بلوچستان ایران و استاندار بلوچستان کشور پاکستان برگزار شود .

نجار گفت: در این سفر همچنین موضوع ربوده شدن یکی از دیپلمات های ایرانی (عطارزاده) پیگیری شد که طرف پاکستانی اذعان داشت وی سالم است و مقامات پاکستانی در حال مذاکره با ربایندگان هستند تا این فرد به جمهوری اسلامی ایران بازگردد.

وزیر کشور ادامه داد: در دیدار با مقامات پاکستانی موضوعات دیگر از جمله صدور گاز جمهوری اسلامی، حمل ونقل و مسائل اقتصادی بحث و گفتگو شد .

نجار افزود: یکی از مسائل مهمی که در مذاکرات با مقامات پاکستانی مطرح شد بحث امضاء توافقنامه امنیتی بود که پیش نویس کلیات آن تهیه و قرار شد جزئیات این توافقنامه توسط کارشناسان بررسی و در نهایت به امضای طرفین برسد .

وی گفت: این توافقنامه شامل همکاری در نقطه مرزی، تبادل اطلاعات، مبارزه با قاچاق انسان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، پول شویی، جرایم رایانه‌ای، جرایم سازمان یافته و جلوگیری از صدور سلاح و مواد منفجره غیر مجاز است.

وزیر کشور در این حال با این یادآوری که سطح همکاری‌های دو کشور و استعدادهای قابل توجه از جمله استعداد‌های تجاری و اقتصادی فیمابین، قابل توسعه و رشد است، گفت: در چند سال اخیر حجم تبادلات تجاری به سقف یک میلیارد دلار رسیده است و طرفین بر افزایش این میزان تاکید کردند.

کد خبر 93736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز