همشهری آنلاین: رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن تشدید حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان از دولت پاکستان ‌خواست در مقابله با عوامل اصلی حوادث تروریستی بیش از این معطل نکند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی ‌نژاد در آغاز نشست یکشنبه شب 26 مهر هیات دولت با ابراز تاسف از حادثه تروریستی شرق کشور افزود: ما شنیده‌ایم که برخی ماموران پاکستان با عوامل اصلی این حوادث تروریستی همکاری می‌‌کنند و این را حق خود می‌‌دانیم که این جنایتکاران را از آنها مطالبه کنیم.

رئیس شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه باید حکم قانونی در خصوص این جنایتکاران وابسته به قدرت اجرا شود، تصریح کرد: از ماموران امنیتی و انتظامی می‌‌خواهیم این پرونده را با قدرت پیگیری کنند و عاملان اصلی جنایت را به دست عدالت بسپارند.

رئیس‌ جمهور همچنین به جلسه مسئولان و معتمدان بزرگان قبایل و نقاط اتکاء و اطمینان مردم منطقه برای خدمت بهتر به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: کسانی که این ‌طور وحشیانه و خارج از همه اصول انسانی به خدمتگزاران بی‌ توقع و خالص مردم حمله می‌ کنند و آنها را به خاک و خون می‌کشند، از توسعه روحیه خدمت‌ رسانی، اعتماد و انسجام بین مردم و مسئولان و ناکامی دشمنان نظام جمهوری اسلامی که از صدها کیلومتر آن طرف‌ تر آمده ‌اند و هیچ کاری نتوانسته ‌اند انجام دهند ناراحتند.

رئیس شورایعالی امنیت ملی این حرکات مذبوحانه را برای ضربه زدن به پیوند عمیق و عاطفی ملت و مسئولان، روحیه خدمتگزاری به مردم و دلبستگی به ایران عزیز خیالی خام و بی‌ نتیجه توصیف و تصریح کرد: عوامل این حوادث، عناصری کوردل، بی ‌فرهنگ و عقب‌ افتاده هستند که هیچ جایی بین مردم ندارند و به هیچ وجه به آنها فکر نمی‌کنند.

آقای احمدی ‌نژاد این حادثه تاسف ‌بار را به همه مردم، خدمت‌گزاران، اهالی منطقه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت گفت و افزود: از جهتی باید بگوییم خوشا به حال این عزیزان که شهید شدند و در حال خدمت پرواز کردند و از سوی دیگر باید با تمام وجود برای از دست دادن آنها ابراز تاسف و ناراحتی کنیم.

کد خبر 93152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز