همشهری‌آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به ورود خودروهای پرقدرت جدید به ناوگان پلیس‌راه کشور گفت:

این خودروها که دارای ایمنی بالایی هستند جایگزین سمندهای پلیس‌راه می‌شوند.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در حاشیه بازدید از پلیس‌راه یزد در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: آمارها نشان می‌دهد کشته‌های تصادفات جاده‌ای کشور نسبت به سال 85 بیش از 3 هزار و 800 نفر کاهش یافته است.

وی گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در سال 85، 19 هزار و 437 نفر در تصادفات جاده‌ای و برون‌شهری کشور کشته شدند که این رقم تا پایان آذر ماه سال جاری به 15 هزار و 605 نفر کاهش یافته است.

فرمانده پلیس‌راه کشور در خصوص علل اصلی موفقیت در کاهش کشته‌های حوادث رانندگی در جاده‌های کشور گفت:‌ بهره‌گیری از روش‌های علمی، استفاده از سیستم GPS و ابزارهای الکترونیکی، مدیریت بر سرعت در جاده‌های کشور، برخورد قاطعانه پلیس با رفتارهای پرخطر و رانندگان فاقد مدارک و جلوگیری از حرکت و متوقف کردن این قبیل وسایل نقلیه، استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و اطلاع‌رسانی تاکتیکی از طریق استودیو رادیویی مرکز کنترل ترافیک پلیس‌راه کشور مهمترین علت کاهش کشته‌های تصادفات کشور بوده است.

وی با اشاره به این که ایمنی پایدار در جاده‌های کشور در حال استقرار است، افزود: استفاده از امکانات الکترونیکی هم‌اکنون در پلیس‌راه کشور در حال فراگیری است که در این راستا جاده‌های کشور در حال تجهیز به دوربین هستند.

فرمانده پلیس‌راه کشور از ورود خودروهای پرقدرت جدید به ناوگان پلیس‌راه کشور خبر داد و به ایسنا گفت: این خودروها که دارای ایمنی بالایی هستند جایگزین سمندهای پلیس‌راه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین سری این خودروها برابر هماهنگی انجام شده تا پیش از پایان سال وارد ناوگان شده و در طرح نوروزی بکارگیری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، فرماده پلیس‌راه کشور همچنین در جلسه‌ای با مسؤولان ترافیک یزد مسایل و مشکلات جاده‌های این استان را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه همچنین بر تعامل و هماهنگی بین بخشهای مسؤول در ترافیک یزد تأکید شد.

کد خبر 73668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز