جامعه بشری باید با سرعت عمل کند تا گونه‌های زمین را نجات دهد.

گزارش سالانه اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت (آی.یو.سی.ان) نشان می‌دهد که بزرگترین انقراض در ۶۵ میلیون سال، در سیاره ما در حال وقوع است و بشریت باید به سرعت عمل کرده و آن‌را متوقف سازد. براساس گزارش آی.یو.سی.ان یک چهارم از پستانداران زمین و همچنین  از هر هشت پرنده یک گونه  و نیز ۷۰ درصد از گیاهان در معرض انقراض هستند.

والی موسی، رئیس آی.یو.سی.ان و وزیر سابق محیط‌زیست آفریقای جنوبی در کنگره حفاظت محیط‌زیست، در بارسلونای اسپانیا، اعلام داشت: مسلما، این یک مسئله اضطراری است. ما باید چالش‌های قرن بیستم را بپذیریم و به دو مسئله حاد تغییرات اقلیمی و تنزل اکوسیستم رسیدگی کنیم.

موافقت کمیسیون اروپا با قوانین کاهش گازهای گلخانه‌ای کمیسیون اروپا با قوانین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای موافقت کرد. کمیته حفاظت از محیط‌زیست  اخیرا تصویب کرد که صنایع بزرگ آلوده‌کننده محیط‌زیست ملزم هستند تا سال ۲۰۱۳ شروع به خرید سهمیه جبران تولید گازهای گلخانه‌ای کنند.

صنایع پیشنهاد شده شامل صنعت تولید برق، آهن، سیمان، شیشه و کاغذسازی است. قانونگذاران همچنین از طرح مستثنی کردن شرکت‌های تولید برقی که برای گرم و سرد کردن از فناوری‌های صرفه جویی در انرژی استفاده می‌کنند حمایت کرده است.

این طرح جامع در ماه دسامبر در پارلمان اروپا به رای گذاشته می‌شود که اعضای اتحادیه اروپا مستقلاً از آن پیروی خواهند کرد.

کد خبر 65710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز