چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد قصد دارد طرح اقدام اتحادیه اروپا برای مبارزه با گرمایش زمین را به دلیل هزینه‌های زیادی که دارد و با توجه به بحران مالی جهانی وتو کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل،سیلویو برلوسکنی پس از نخستین جلسه از نشست دو روزه اتحادیه اروپا برای بررسی بحران مالی جهانی در جمع خبرنگاران گفت من قصد دارم این طرح اقدام را وتو کنم و لهستان نیز در این امر با ما همراه است.

وی در توضیح قصد خود برای وتوی این طرح اقدام گفت "شرکت‌های ایتالیایی نمی‌توانند هزینه های پیشنهادی این طرح را متحمل شوند، بحران مالی جهانی هم سبب می‌شود که نتوانیم به همه تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم، ما نباید به تنهایی به جلو برویم در حالیکه کشورهای بزرگ تولید کننده دی اکسید کربن مانند آمریکا و چین کاملا مخالف الحاق به طرح ما هستند".

اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان ماه دسامبر در مورد اتخاذ مجموعه‌ای از اقدامات برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای صنایع، صنایع حمل و نقل و صنایع خانگی به توافقی سیاسی برسد تا انتشار این گازها تا سال 2020 به حدود بیست درصد برسد.
دولت لهستان نیز امروز اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا بخواهد توافق نامه‌ای در مورد طرح خود برای گرمایش جهانی را به دیگران تحمیل کند، این کشور طرح مزبور را تا پایان دسامبر وتو خواهد کرد.

کد خبر 65935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز