یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنتونیو دی پیه‌ترو، قاضی مبارزه با فساد و رئیس حزب دی والوری (ایتالیایی‌های ارزش‌گرا) تظاهراتی با حضور ده‌ها هزار نفر در رم علیه نخست‌وزیر، ترتیب داد.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، این سیاستمدار مخالف دولت با برگزاری این تظاهرات قصد راه انداختن کمپینی برای حمایت از همه‌پرسی را داشت تا بتواند با آن برای لغو قانون جنجالی مصونیت امضا جمع کند.

دیکتاتوری بس است!

قانون مصونیت موجب مصون شدن رئیس جمهور، نخست‌وزیر و همچنین روسای دو مجلس از پیگرد قضایی در طول مدتی است که در این سمت مشغول فعالیت باشند.[ایتالیا: مصونیت قضایی برای برلوسکنی]

بدین ترتیب برلوسکنی که به خاطر اتهام فساد مالی به دادگاه احضار شده بود، توانست این دادگاه را به حال تعلیق درآورد. [بیشتر] «دیکتاتوری بس است!» شعاری بود که در تجمع روز گذشته برای جمع‌آوری امضا سر داده شد.

جمع‌آوری امضا در 3500 منطقه شهرداری ایتالیا آغاز شده است. دی پیه‌ترو معتقد است می‌تواند نیم میلیون امضا علیه قانون مصونیت جمع‌آوری کند. این تعداد امضا بر مبنای قانون اساسی برای برگزاری همه‌پرسی ملی ضروری است.

تظاهرات علیه سیاست اقتصادی

در رم تظاهرات دیگری هم برگزار شد که در آن سبزها و کمونیست‌ها به سیاست‌های اقتصادی و سوسیالیستی برلوسکنی اعتراض کردند. پائولو فررو، رییس حزب کمونیستی ریفاوندازیون کمونیستا گفت، این اعتراض تاکیدی بر «پایان بازگشت» چپ‌های افراطی است.

وی معتقد است،‌ سیاست سوسیالیستی دولت برای مقابله با فقیر شدن مردم ایتالیا به شدت ناکافی است.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات هم اعلام کردند، مردم به خاطر افزایش فزاینده قیمت مواد غذایی و قیمت بنزین به شدت زیر فشار هستند.

کد خبر 65544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز