پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر روسیه، ولادیمیر پوتین، آمریکا را به ترتیب‌ دادن جنگ گرجستان برای نفع بردن یک نامزد انتخابات رییس جمهوری در این کشور متهم کرد.

به گزارش سی‌ان‌‌ان پوتین پنج‌شنبه 28 آگوست (7 شهریور) در مصاحبه‌ای اختصاصی با گزارشگر این تلویزیون در شهر سوچی در کنار دریای سیاه گفت آمریکا ، گرجستان را ترغیب کرده است که به ناحیه خودمختار اوستیای جنوبی حمله کند.

 پوتین در این مصاحبه گفت مسئولان دفاعی روسیه به او گفته بودند که این کار برای سودبردن یک نامزد انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا - که جان مک‌کین جمهوریخواه و باراک اوبامای دموکرات در آن در حال رقابت هستند -  انجام شده است، گرچه او شواهدی برای این ادعا ارائه نکرد.

 سخنگوی کاخ سفید، دانا پرینو، در واکنش به سخنان پوتین آنها را "آشکارا دروغ" خواند.
او گفت: "این ادعا که آمریکا جنگی را برای منافع یک نامزد رئیس‌جمهوری ترتیب داده است، اصلا منطقی نیست." سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رابرت وود نیز سخنان پوتین را مضحک دانست.

پوتین در این مصاحبه یادآور شد که هنگام شروع جنگ در مراسم افتتاح المپیک پکن که جرج بوش، رئیس‌جمهوری آمریکا هم در آن حضور داشت، با او در این باره صحبت کرده بود و جرج بوش به او گفته بود که خواستار جنگ نیست، اما بعد عدم اقدام جدی دولت آمریکا برای توقف جنگ در مراحل اولیه باعث ناامیدی او شده بود

کد خبر 61856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز