رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما یک موی خبرنگاران خود را حتی اگر منتقد احمدی نژاد باشند ،با غول های عرصه اطلاع رسانی جهانی عوض نمی کنیم.

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های فعالان عرصه اطلاع رسانی و خبر در کشور افزود: ما یک موی امثال شهید صارمی و خبرنگاران فعال این مرز و بوم را که در راه اطلاع رسانی فعال هستند به هزاران هزار لشکر پیام رسان در جبهه شیطانی عوض نمی‌کنیم.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه بنابر اظهارات بسیاری از فعالان عرصه رسانه‌ای کشور، بیشترین هجمه‌ها و میزان نقادی در دولت نهم صورت گرفته، اما کمترین میزان شکایت علیه اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی از سوی دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال روز خبرنگار مصادف با ولادت با سعادت امام سجاد(ع) است، اظهار داشت: از کلیه دستگاههای دولتی که احیانا علیه برخی از رسانه‌ها شکایت کرده‌اند می‌خواهم نسبت به بازپس گیری شکایت خود با توجه به این تقارن مبارک اقدام کنند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ انسانی بدون رابطه مستمر و عمیق با خدا نمی‌تواند به قله‌های کمال برسد گفت: رسانه ها برقرار کننده ارتباط بین انسان‌ها هستند و این ارتباط لازمه کمال انسانی و تعالی جامعه بشریت است.

رییس جمهوری با بیان اینکه عصر ارتباطات شامل دو بخش است، خاطر نشان کرد: یک بخش آن مربوط به تجهیزات و وسایل اطلاع رسانی است که روز به روز در حال پیشرفت است.

احمدی نژاد یادآور شد: بخش دوم عرصه انتقال پیام است که اثرگذارترین و رساترین بخش در حوزه اطلاع رسانی همان مسئله انتقال پیام است.

وی اظهار داشت: پیام می‌تواند حامل صفا، صمیمیت، رشد و تعالی باشد و برعکس می‌تواند سرکوب کننده همه استعدادهای الهی انسان باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می توانند الهی و یا شیطانی باشند، گفت: امروز یک صف بندی آشکار در دنیا در این عرصه ایجاد شده است.

رییس جمهوری افزود: قدرت‌های بزرگ از ابزار رسانه برای سلطه بر بشریت ،تحقیر انسان ، سرکوب استعدادهای الهی، ایجاد جنگ و کینه و فاصله سنگین طبقاتی استفاده می‌کنند.

احمدی نژاد اضافه کرد: رسانه‌های الهی برای عدالت، حق طلبی، صلح و پاکی و حقوق انسان ها مجاهدت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز در عرصه اطلاع رسانی کسی نمی‌تواند بیطرف باشد،‌ گفت: رسانه‌های الهی انسان را به سمت کمال و رسانه‌های شیطانی انسان را به سمت انحطاط سوق می‌دهند.

رییس جمهوری اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که امروز جامعه خبری در ایران به سمت پیام صلح و عدالت، کمال و عشق گام برمی دارد هرچند که می‌دانیم در این راه نواقصی وجود دارد و در گوشه و کنار بداخلاقی‌های را شاهد هستیم.

احمدی نژاد افزود: معتقدم جامعه رسانه‌ای ایران در محتوای پیام و جهت گیری آن در دلسوزی و عشق به انسان ها در همه دنیا بی نظیر است و در مقابل جبهه شیطانی قد علم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کار خبرنگاران را شبیه کار پیامبران در روشنگری جامعه دانست و گفت: جریان دقیق اطلاع رسانی باعث کمال، نشاط و رشد و تعالی بشریت می‌شود.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود گفت: ما به مانند یک خانواده بزرگ هستیم که ممکن است در داخل مشکلاتی داشته باشیم ولی در عرصه خارجی باید عین واقعیت‌ها را برای توسعه و رونق کشور بیان کنیم.

به گفته وی، نقش کار اطلاع رسانی در این زمینه بسیار مهم است چراکه وظیفه دارید در عین وجود برخی اختلاف نظرها در داخل، واقعیت ها و توانمندی‌های کشور را برای دنیای خارج بیان کنید.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود که با حضور گسترده خبرنگاران رسانه‌های گروهی کشور برگزار شد، با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای غیرواقعی نشان دادن توان، استعداد، ظرفیت و زیبایی های ایران گفت: اگر ما بتوانیم از طریق رسانه‌ها توانمندی‌ها و استعدادهای فراوان کشورمان را به گوش جهانیان برسانیم به طور یقین دیدگاه و نوع نگاه بسیاری از مردم کشورها نسبت به کشورمان عوض خواهد شد.

وی افزود: امروز ماموریت ما این است که ایران را با همان چهره زیبا و توانمند به جهانیان معرفی کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به موفقیت های بدست آمده در عرصه اطلاع رسانی برای کشورمان به هنگام حضور و سخنرانی وی دانشگاه کلمبیا ،‌گفت: در آنجا بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته شد و این کار توسط رسانه ها صورت گرفت.

رییس جمهوری در پایان سخنان خود با اشاره به تعداد نشریات موجود کشور گفت: باید تلاش کنیم رسانه های داخلی با شمارگان بالا، نقش اطلاع رسانی و اثرگذاری خبری خود را در کشورهای منطقه و جهان ایفا کنند.

پیش از سخنان رییس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعدادی از مدیران روزنامه‌ها و خبرگزاری ها و همچنین تعدادی از خبرنگاران فعال در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی دیدگاه و مسایل و مشکلات حرفه ای عرصه کار خبری در کشور را در حضور رییس جمهور بیان کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سه نفر از خبرنگاران جانباز فعال در رسانه‌ها و مطبوعات کشور به نمایندگی از دیگر جانیازان خبرنگار عرصه دفاع مقدس از دست رییس جمهوری لوح تقدیر و هدایایی را دریافت کردند.

کد خبر 60064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز