مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکیدکرد: رسانه‌های گروهی نظام اسلامی به عنوان سربازان دراین دهه انقلاب، می‌باید پاسدار مرزهای عقیدتی کشور باشند

به گزارش ایرنا از قم، جعفر بهداد چهارشنبه شب در آیین جشن روز خبرنگار در قم، افزود: رسانه‌ها باید پل ارتباطی خوبی میان فرهیختگان حوزه‌های علمیه، علما و اندیشمندان اسلامی و مردم ایجاد کنند تا بتوان به نیازهای عقیدتی جامعه، بویژه جوانان کشور پاسخ مناسب داد.

وی که در جمع خبرنگاران، مقامات کشوری، لشکری و حوزوی استان قم سخن می گفت، افزود: متاسفانه تاکنون ارتباط خوبی میان فرهیختگان حوزوی وجامعه ایجاد نشده و این کوتاهی از سوی اصحاب رسانه باید به سرعت برطرف شود.

وی بااشاره به اینکه رسانه ها مهمترین منبع و محمل انتشار وگسترش پیام های ناب علما واساتید حوزه های علمیه می باشند، گفت: رسانه ها باید رسالت خود را در شناسایی ومعرفی نیازها و دردهای اساسی جامعه ایفا کنند.

وی دنیای مادی امروز را گرفتار بن بست شکننده دانست وگفت : فرصت مناسبی است که رسانه ها به سراغ حوزه های علمیه رفته و نیازهای مخاطبین خود را تامین کنند.

جعفر بهداد دربخش دیگری از سخنانش، قم را ظرفیت مغز افزاری نظام دانست و گفت : ما برای مقابله با رسانه های نو پدید که به بدترین شکل جوانان کشور را گمراه می کنند، دست نیاز به سوی فرهیختگان حوزه علمیه قم دراز می کنیم واز آنان انتظار داریم همچون گذشته خط شکنی کنند و با دلسوزی و کارآمدی در پاسخگویی به نیازهای جوانان، وارد عرصه مقابله با ناتو فرهنگی شوند.

مدیرعامل ایرنا افزود: ما باید برای جوانانی که در دنیای مادی امروز به بن بست رسیده اند و دست نیاز به سوی ما دراز کرده اند، پاسخی داشته باشیم.
جعفربهداد اسلام ناب را چون اقیانوسی مملو از جواهرات گرانبها تشبیه کرد و گفت: همچنان پیام ناب امام خمینی (ره ) که برگرفته از اسلام ناب است در دل آزادگان جهان می جوشد و ما نیز باید از این جنس پیام تولید کنیم.

بهداد در ادامه از آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی برای تعامل گسترده با حوزه های علمیه ، علما، فضلا و فرهیختگان جامعه در راستای این هدف مهم خبر داد وگفت: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور تصمیم دارد از سیستم وقالب گذشته خود بدر آید و فعالیتهای رسانه ای جدیدی را آغاز نماید تا پلی میان فرهیختگان و جامعه برقرار نماید.
وی افزود: ماانتظار داریم که درصورت انجام تدارک این کار شاهد همکاری خوب و دلسوزانه فرهیختگان و علما با این سازمان باشیم .

وی درادامه با اشاره به کاربردهای رسانه ها درپیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ، گفت: امروزه مسوولان ادارات و ارگانهایی که روابط عمومی قوی داشته و تعامل گسترده با رسانه ها دارند ، از موفق ترین مسوولان کشور محسوب می شوند.
جعفر بهداد بهداد گفت : روابط عمومی ها باید ازلاک زینتی بودن وبه عنوان تبعیدگاه بیرون آمده وبه وظیفه ذاتی خودعمل کنند

کد خبر 60046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز