همشهری آنلاین: مقام معظم رهبری عصر پنجشنبه 13 دی، در دیدار خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و آزادگان، شهدا و ایثارگران را ریشه‌های درخت تناور نظام اسلامی خواندند.

ایشان تاکید کردند: پدیده عظیم و تاریخی حیات دوباره اسلام و بیداری امت اسلامی به برکت نهضت مردم ایران و فداکاری خانواده های شهدا شکل گرفته و در همین سه دهه به اندازه صدها سال به پیش رفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شجاعت، پایمردی و عزم راسخ شهدا در کارزار نابرابر جنگ تحمیلی افزودند: شهیدان نه فقط افتخار ملت ایران بلکه حقیقتاً افتخاری برای نسل امروز بشر هستند.

رهبر انقلاب اسلامی جانبازان را، شهیدان زنده خواندند و با یادآوری برخی مشکلات و دشواریهای جانبازی تصریح کردند: هر لحظه ای که این عزیزان درد و دشواری جانبازی را با یاد خداوند ، تحمل و شکر می کنند اجر مجاهدت دارند و اگر با همین روحیه، خدا را ملاقات کنند اجر شهید نصیب آنان خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با ستایش از صبر و استقامت و جایگاه رفیع خانواده های شهیدان و ایثارگران، آنان را ستون ها و پایه های عظیم نظام اسلامی برشمردند و قدرشناسی از این عزیزان را وظیفه ای همگانی دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی ، فداکاری را لازمه هر پیشرفت و تحول خواندند و با اشاره به برافراشته شدن پرچم اسلام به دست ملت ایران افزودند: به برکت انقلاب ملت ایران، گرایش به «دین و معنویت» در جهان سراسر مادیت امروز، احیا شد و ملت ایران در چشم جهانیان عزیز و مقتدر گردید و این افتخار در درجه اول متعلق به شهدا، ایثارگران و خانواده های آنان است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به انگیزه جوانانِ کشور برای حضور در عرصه های مجاهدت سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی افزودند: جوانانِ امروز نیز پرچمداران ایثار و فداکاری در راه اعتلای اسلام و ایران اسلامی هستند و این ملت با توکل به خدا همچنان به پیمودن راه پرافتخار شهیدان ادامه می دهد.

مقام معظم رهبری در پایان یاد شهید محراب آیت الله صدوقی و چهار هزار شهید استان یزد را گرامی داشتند.

در ابتدای این دیدار پدر شهیدان اشرف و خانم فاطمه راسخی نژاد «همسر شهید و خواهر جانباز» به رهبر انقلاب اسلامی خیرمقدم گفتند.

کد خبر 40885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز