همشهرِی‌آنلاین: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در چهارمین روز سفر به استان یزد در جمع پرشور مردم ابرکوه، احساس مسئولیت دولتمردان و مسئولان نظام در قبال مردم و همت و خودباوری ملی را دو عامل استمرار پیشرفتهای کشور خواندند.

ایشان با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس هشتم تأکید کردند: ملت زنده، جوان و پرانگیزه ایران، این انتخابات را برخلاف خواست بیگانگان به انتخاباتی پرشور و پرفروغ تبدیل خواهد کرد.

مقام معظم رهبری با تشکر صمیمانه از ابراز احساسات گرم مردم شهر باستانی و بسیار کهن ابرکوه، برخورداری مردم ایران از انگیزه های تحرک آفرین را، از برکات انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: جوان و پرانگیزه بودن یک ملت، آینده آن کشور را تضمین می‌کند و روح ملت ایران،‌به توفیق الهی،‌جوان و پرامید است.

رهبر انقلاب اسلامی، فقدان احساس مسئولیت در مقابل مردم را از آفات دردناک رژیم گذشته خواندند و افزودند: دولتمردان آن رژیم، فقط در مناطقی، به دنبال کار بودند که برای خودشان سود و نفعی داشته باشد اما انقلاب این عرف را عوض کرد و احساس مسئولیت و نگاه عادلانه در قبال مردم همه مناطق کشور را،‌مهمترین وظیفه دولتمردان قرار داد که تلاش دولت برای رسیدگی به شهرها و مناطق دور و نزدیک، نتیجه چنین احساس مسئولیتی است.

ایشان همت و خودباوری مردم را دومین عامل پیشرفت کشور دانستند و با اشاره به تلاش تبلیغاتی استعمار برای ایجاد احساس خود کم بینی در ملت ایران افزودند: انقلاب اسلامی، فضای جامعه را از هوای آلودهء خودکم بینی پاک کرد و ملت ایران امروز با تکیه بر اسلام و ایمان، استعدادهای درونی و تاریخ مشعشع و تابناک خود مسیر پیشرفت را طی می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر تقویت نگاه امیدوارانه ملت به آینده افزودند: پس از انقلاب، پیشرفتهای زیادی به دست آمده اما این دستاوردها با توجه به شأن و جایگاه حقیقی ملت ایران، کافی نیست و برای دستیابی به این جایگاه رفیع،‌باید شتاب پیشرفت کشور را افزایش دهیم.

دیدار پرشور مردم ابرکوه با رهبر معظم انقلاب ‏

ایشان همت ملی را رمز استمرار توفیقات ملت و کشور برشمردند و افزودند: هرکس در هر جای این کشور پهناور و در هر شغلی مشغول کار است باید در قبال پیشرفت ایران عزیز، احساس وظیفه کند و با انجام دادن صحیح وظایف خویش، سهمش را در حرکت عمومی ملت برای دستیابی به اهداف و آرمانها ایفا نماید.

حضرت آیت الله خامنه ای،‌ ارائه اسلامِ متناسب با زمان را از خدمات به یاد ماندنی ملت ایران به جامعه بشری ارزیابی کردند و افزودند: امروز تفکر پیشرفته سیاسی – اجتماعی اسلام که جمهوری اسلامی ایران آن را ارائه کرده است می تواند راهنما و سرمشقی برای ملتهای تشنه معنویت و سعادت باشد که اندیشمندان با انصاف جهان نیز بر این واقعیت صحه می گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت حقاً و انصافاً به طور خستگی ناپذیر مشغول کار و تلاش است و علاوه بر خدمات مادی و عمرانی و رسیدگی به مشکلات مردم، با سربلندی و افتخار، شعارها و ارزشهای انقلاب را مطرح می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای، عزم راسخ، حضور در صحنه و نشاط و تحرک ملت را مأیوس کننده طراحان توطئه های جهانی برشمردند و افزودند: ملت ایران در مقابل افکار عمومی و نگاه جهانیان، در هیچ مسئله ای اظهار ضعف و عقب نشینی نخواهد کرد.

دیدار پرشور مردم ابرکوه با رهبر معظم انقلاب ‏

ایشان با تجلیل از ایستادگی مردم و مسئولان در موضوع هسته‌ای خاطرنشان کردند: این پایداری، یک ضرورت و نیاز ملی است چرا که اولاً اگر امروز تلاش برای بهره برداری از انرژی هسته ای را پیگیری نکنیم،‌از جهان عقب خواهیم ماند و ثانیاً هرگونه انفعال، به دشمن جرأت پیشروی می بخشد بنابراین همانگونه که آحاد ملت در سراسر کشور تکرار می کنند، دستیابی به این قدرت علمی و قدرت انرژی هسته ای حقیقتاً حق مسلم ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین حضور گسترده در انتخابات 24 اسفند را، نمایش عزم راسخ و قدرت و تصمیم ملت ایران خواندند و افزودند: بیگانگان همیشه درصدد کم فروغ کردن انتخابات و بی اعتنایی مردم به صندوقهای رأی بوده اند اما مردم در انتخابات مجلس و انتخابات دیگر درست نقطه مقابل خواست آنان عمل کرده اند و با احساس مسئولیت بیشتر در صحنه حضور یافته اند که امیدواریم در انتخابات آتی نیز همینگونه باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای،‌انتخابات را میدان رقابت مثبت، پرشور و پرفایده برشمردند و با تأکید بر لزوم پرهیز شدید و کامل نامزدها و هوادارانشان از بداخلاقی های انتخاباتی، بدگویی، تهمت و اهانت» افزودند: امیدواریم خداوند در انتخابات هشتمین دوره مجلس نیز به ملت ایران توفیق ادای وظیفه عنایت کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان رسیدگی به مشکلات مردم نجیب استان یزد از جمله مردمی صمیمی و خونگرم شهر ابرکوه را ضروری برشمردند و افزودند: کشور از امکانات، مسئولان دلسوز و نیروهای کارآمد خوبی برخوردار است و باید با برنامه ریزی، شتاب حل مشکلات و پیشرفت کشور را بیشتر کرد.

در ابتدای این دیدار که در ورزشگاه شهید پور اکبری شهرابر کوه برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمین غفوری امام جمعه این شهر ضمن خوش آمد گویی به رهبر انقلاب اسلامی ،گزارشی از برخی مشکلات این شهر از جمله کمبود آب بیان کرد.

کد خبر 40989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز