همشهری آنلاین: جمع کثیری از مردم و مسئولان یزد روز یکشنبه (16 دی) با مقام معظم رهبری دیدار کردند. در این دیدار رهبر معظم انقلاب بیاناتی ایراد فرمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسوولان اجرایی و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان یزد با تاکید بر این‌که مسئولان در سطوح مختلف باید فرصت خدمت‌گزاری به مردم را قدر بدانند، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را رهایی کشور از بیماری سنگین و تاریخی استبداد و سلطه‌پذیری دانستند و تصریح کردند: نفس گرم امام خمینی (ره) که توانست یک ملت را بعد از قرن‌ها رکود و سستی از استبداد و سلطه‌پذیری نجات دهد و به زنده‌ترین ملت دنیا تبدیل کند، هم‌چنان با قدرت دمیده می‌شود و در روح و جان ملت جاری است.

رهبر انقلاب اسلامی، گذار کشور از مرحله‌ای حساس را یادآور شدند و افزودند: البته این حساس بودن شرایط و نشانه‌های آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است و این مساله به معنای وجود خطر و بحران نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین این مساله افزودند: بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین کار انقلاب اسلامی که به برکت نفس گرم امام خمینی (ره) انجام شد، تغییر جوهری در مسیر تاریخ کشور و رهایی ملت ایران از بلای استبداد و سلطه‌پذیری بود که سال‌های متمادی و از زمان حکومت قاجار تا پایان دوره‌ی پهلوی، سایه سیاه آن بر این کشور سنگینی می‌کرد.

ایشان تاکید کردند: به همین علت است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شرایط کشور حساس بوده و نشانه‌های آن هم طراحی جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و توطئه‌های گوناگون از جمله طراحی یک برنامه 10 ساله بعد از رحلت امام (ره) است.

رهبر انقلاب اسلامی، با تشریح برخی جزئیات برنامه‌ی ده ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره)، خاطرنشان کردند: دشمن تصور می‌کرد بعد از رحلت امام خمینی (ره) به عنوان یکی از ستون‌های اصلی حفظ نظام، می‌تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق، پایه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم را سست کند و با تغییر ذهنیت مردم نسبت به انقلاب اسلامی، زمینه‌ی بازگشت مجدد استبداد و سلطه‌پذیری را فراهم کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از تهاجم فرهنگی گسترده، تهاجم سیاسی داخلی، تهاجم سیاسی بین‌المللی، برجسته‌سازی برخی افراد ضدانقلاب و پررنگ کردن حضور سیاسی برخی افراد غیرمعتقد به نظام اسلامی به عنوان محورهای اصلی برنامه‌ی ده ساله دشمن بعد از رحلت امام (ره) نام بردند و افزودند: دشمن به خیال خود تصور می‌کرد بعد از اجرای این محورها در مدت ده سال، با یک جرقه می‌تواند قشرهایی از مردم را بر ضد نظام بشوراند و ماجرای تیر ماه سال 1378 در همین چارچوب قابل تحلیل است.

ایشان خاطرنشان کردند: دشمن در طراحی خود حتی تلاش کرد افرادی از عناصر فعال در عرصه‌ی فکری کشور و برخی از کسانی را که در بعضی مسوولیت‌ها بودند به سوی خود بکشاند؛ اما در مجموع به دلیل بنیه بسیار قوی انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم و مسئولان، در طراحی خود موفق نشد.

رهبر انقلاب اسلامی، تاکید کردند: با وجود همه‌ این توطئه‌ها، اکنون بعد از گذشت 28 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، احساسات مردم و دلبستگی آن‌ها به نظام بسیار پرشور و قوی است و همه این‌ها به دلیل عشق و علاقه‌ی آحاد مردم به اسلام و انقلاب است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تصریح کردند: دشمن از این پس نیز در تلاش خود برای تغییر ذهنیت مردم نسبت به انقلاب اسلامی موفق نخواهد شد.

ایشان یکی دیگر از نشانه‌های حساس‌بودن شرایط کشور را بهانه‌تراشی‌ها، مخالفت‌ها و رفتارهای دوگانه دشمن با دستیابی ملت ایران به انرژی هسته‌ای دانستند و تأکید کردند: در چنین شرایطی مهم‌ترین وظیفه، شناخت خطرهای اصلی است و امروز مهم‌ترین خطر، سست‌شدن عزم و اراده، غفلت و گرفتار هدف‌های کوچک دنیایی شدن، است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همواره باید مراقب خطر بازگشت استبداد و سلطه بیگانگان بود و شاید ده‌ها سال دیگر ملت ایران باید مراقبت کند تا جریان مردم‌سالاری دینی که هم ضد استبداد و هم ضد سلطه است به یک فرهنگ عمیق و ماندگار در میان مردم تبدیل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به همین دلیل است که اصل مساله انتخابات مجلس هشتم، سلامت آن، فرهنگ انتخابات، و افرادی که قرار است در انتخابات به مجلس راه یابند، بسیار مهم است.

ایشان در همین خصوص افزودند: حساسیت رهبری در مورد انتخابات به این دلیل است که مبادا افرادی با گرایش به سلطه‌پذیری و احساس ضعف در برابر قدرت‌ها و منفعل در مقابل هوچی‌گری‌های بین‌المللی به مجلس راه یابند.

رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه مسؤولان در شرایط کنونی را کار و تلاش بی‌وقفه و خدمت به مردم دانستند و تأکید کردند: مردمی‌بودن مسؤولان و ارتباط نزدیک آنان با مردم و خود را خدمتگزار مردم دانستن و دچار غرورنشدن و حفظ پاکدامنی و مسؤولیت‌شناسی از جمله وظایف سنگین مسؤولان در رده‌های مختلف است.

در این دیدار قبل از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای فلاح‌زاده، استاندار یزد، به نمایندگی از مردم و مسؤولان استان با قدردانی از سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یزد، گزارشی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات و هم‌چنین طرح‌ها و برنامه‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری برای توسعه بیش از پیش استان ارایه کرد و گفت: استان یزد با برخورداری از استعدادهای بالای علمی، زمینه‌های صنعتی و معدنی، سابقه‌ی کهن دینی، تاریخی و هنری و روحیه‌ی تدین و سخت‌کوشی مردم و هم‌چنین استعدادهای طبیعی به ویژه ظرفیت بهره‌مندی از انرژی خورشیدی می‌تواند بر اساس اهداف برنامه‌ی چهارم و در چارچوب سند چشم‌انداز به افق‌های روشنی برسد که به مراتب توسعه‌یافته‌تر و پیشرفته‌تر از شرایط کنونی باشد.

کد خبر 41079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز