پگاه شفتی: کوچک‌ترین‌ها همیشه برای مصرف‌کننده‌ها جذاب بوده‌اند.

دوچرخه شماره ۹۰۲

تولیدکنندگان و ایده‌پردازان دنیای فناوری هم همیشه به‌دنبال هرچه کوچک‌ترکردن محصولات خود هستند. اما فکر می‌کنید یک ماشین لباس‌شویی تا چه حد می‌تواند کوچک ‌شود؟

اندازه‌ي يک کمد کوچک؟ يک چهارپايه؟ يا شايد هم اندازه‌ي يک کف دست؟

شايد اين آخري کمي دور از ذهن باشد اما واقعيت دارد:

نامش «سونيك سوَك» (Sonic Soak) به‌معناي خيساندن در صوت است و کارش دقيقاً همين است. اين دستگاه امواج فراصوت در آب ايجاد و رها مي‌کند. اين امواج به سرعت خودشان را به کثيفي‌ها و باکتري‌ها مي‌رسانند و آن‌ها را تا سطح ميکروسکپي تجزيه مي‌کنند.

اين دستگاه مي‌تواند جرم‌ها و باکتري‌ها را در عرض نيم‌ساعت تا 99.9 درصد از بين ببرد؛ درست مثل يک ماده‌ي شيميايي قوي.

يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين ماشين ارزان و کوچک شست‌وشو، هوشمند بودن آن است. اين ماشين مي‌تواند با گوشي هوشمند کاربر ارتباط برقرار کند و فرمان‌هاي او را اجرا کند. مثلاً کي شروع به‌کار کند و کي خاموش شود. اين دستگاه کوچک با ايجاد 50 هزار ريزلرزه‌ي فراصوت در ثانيه، امواج فراصوت توليد مي‌کند.

براي کار با اين ابزارک يک کاسه آب يا سينک ظرف‌شويي پر از آب و کمي صابون کافي‌ است. کاربر بعد از نيم‌ساعت مي‌تواند لباس يا وسايل شسته‌شده‌ي خودش را از آب بيرون بياورد.

سونيک‌سوک هنوز به مرحله‌ي توليد نرسيده و فعلاً در وب‌سايت «ايندي‌‌گوگو» توانسته بيش از نيمي ‌از مبلغ مورد نياز براي توليد اوليه را فراهم کند. اين وب‌سايت، نوآورانه‌ترين فناوري‌ها را به نمايش مي‌گذارد تا کاربران از سراسر دنيا بودجه‌ي اوليه‌ي آن را فراهم کنند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۲

تمام اجزاي اين ماشين لباس‌شويي همين است. يک بخش لرزان، يک سيم و يک موتور هوشمند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۲

ميکروب‌ها، کثيفي‌ها و باکتري‌ها با امواج فرا‌صوت در آب از بين مي‌روند. آن‌ها تجزيه مي‌شوند و از لابه‌لاي تار و پود لباس بيرون مي‌روند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۲

از آن‌جا كه معمولاً يکي از مشکلات مسافران شست‌وشوي لباس‌ها در طول سفر است، ماشين لباس‌شويي سفري به اين کوچکي، مي‌تواند رؤياي هر مسافري باشد.

 

دوچرخه شماره ۹۰۲

بسته به کثيفي لباس‌ها کاربر مي‌تواند زمان شست‌وشو را از طريق گوشي هوشمند و نرم‌افزار مربوط تعيين کند.

 

دوچرخه شماره ۹۰۲

فقط لباس نه؛ اين وسيله مي‌تواند هرچيز قابل شست‌وشويي را در نيم‌ساعت بشويد و فقط به مقدار کمي آب احتياج دارد.

کد خبر 390964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha