پگاه شفتی: مدت‌ها از زمانی گذشته است که دانش‌آموزها زمان بازشدن مدرسه و برای درس‌خواندن، فقط به خودکار و مداد و دفتر و این‌جور چیزها نیاز داشتند.

دوچرخه شماره ۸۹۴

دنياي فناوري اين روزها حسابي مشغول جلب نظر و توجه دانش‌آموزهاست و هر روز بر قابليت و كارآيي وسايلي مانند تبلت‌ها، گوشي‌هاي هوشمند، ساعت‌هاي هوشمند و... مي‌افزايد.

همه‌ي اين‌ها، گرچه كاربردهاي متنوعي دارند، اما مي‌توانند به‌طور جدي مورد استفاده‌ي کاربران دانش‌آموز قرار بگيرند.

البته مي‌دانيم كه به دلايل گوناگون، هنوز دانش‌‌آموزان اجازه ندارند بسياري از اين وسايل را همراه خود به مدرسه ببرند. اما وسايل و ابزارک‌هايي هم هست که در مدرسه‌ هم گاهي در دسترس هستند و البته استفاده از آن‌ها هم مجاز است.

 

دوچرخه شماره ۸۹۴

  • كوچك اما مفيد

حافظه، فلش و... نام‌هاي زيادي دارد. اما يک راه سريع و آسان براي انتقال فايل، داده، پژوهش يا هر چيز ديگري است که آن را لازم داريم. اگر هنوز يک يو.اس.بي مناسب نداري، بهتر است براي اين سال تحصيلي يکي بخري.

بعضي از يو.اس.بي‌هاي جديد قابليت انتقال داده‌ها و فايل‌ها را، به‌طور خيلي سريع دارند. اين وسيله براي انتقال فايل‌هاي مربوط به درس‌ها خيلي مفيد است.

 

دوچرخه شماره ۸۹۴

  • قلم با‌هوش!

اين روزها، قلم‌ها هم با‌هوش مي‌شوند، هر‌چند ممكن است عملاً كار قلم را انجام ندهند و  فقط ظاهري شبيه به قلم داشته باشند.

اين قلم هم در واقع يک رايانه‌ي تمام عيار است. ميکروفن، دوربين، حافظه و بلندگو در اين خودکار تعبيه شده و همه‌ي اين‌ها کار را براي کاربر بسيار راحت کرده‌اند.

يکي از کارهايي که اين قلم انجام مي‌دهد، کپي‌برداري از دست‌خط کاربر است. با اين حال کاربر با يک کليک مي‌تواند دست‌خط را به متن تايپي تبديل کند.

اين قلم درست به اندازه‌ي يک رايانه امکانات دارد و مي‌تواند با ارتباط بدون سيم و به كمك يک نرم‌افزار، به رايانه‌ي کاربر متصل شود و تبادل اطلاعات کند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۴

  • گوشي بدون سيم!

از قديم و با اختراع وسايل پخش صوت، آدم‌ها به گوشي(هدفون) نياز و علاقه پيدا كردند. با كمك اين گوشي‌ها، آدم مي‌توانست بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران، آن‌چه را كه مي‌خواهد گوش كند.

كم‌كم اين نياز جدي‌تر شد و حالا با پيشرفت ابزارهاي ذخيره و پخش فايل‌هاي صوتي، تقريباً بيش‌تر وقت‌ها به گوشي نياز پيدا مي‌كنيم و چه خوب است كه به گوشي‌هاي هوشمند و بدون سيم د‌سترسي داشته باشيم.

با گوشي‌هاي هوشمند و بدون سيم، از شر گره‌هاي تودر تو و پيچ‌وتاب سيم هدفون راحت مي‌شويم. گوشي‌هاي بدون سيم انتخاب بسيار خوبي است براي کساني که مي‌خواهند فايل‌هاي صوتي درسي گوش بدهند و سيم‌هاي هدفون اجازه‌ي انعطاف به آن‌ها نمي‌دهند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۴

  • داغ‌ داغ مثل خانه!

اين وسيله به اشتهاي آدم مربوط مي‌شود و در سال تحصيلي خيلي به‌كار مي‌آيد. به كمك آن خيلي راحت مي‌توان در مدرسه هم مثل خانه غذاي داغ خورد. اين کيف مخصوص غذا مي‌تواند دماي غذا را همان‌طور که هست حفظ کند.

جالب‌ترين نكته‌اي كه اين كيف را از ديگر نگه‌دارنده‌هاي غذا متفاوت مي‌كند اين است كه فقط قابليت گرم يا سرد نگه‌داشتن مواد غذايي را ندارد، بلكه هم‌زمان هر دو قابليت را داراست و در آن، دسرِ سرد، سرد مي‌ماند و غذاىِ گرم، گرم!

کد خبر 382759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha