سپنتا سلیمی: وقت بازی‌کردن، شاید از بهترین لحظه‌های عمر هرانسانی به‌شمار آید و شاید به‌همین دلیل است که دنیای فناوری بخش بزرگی از وجودش را به این مقوله اختصاص داده است.

در اين ميان استقبال از بازي‌هاي رايانه‌اي، بسيار بيش‌تر از گذشته شده است. با ورود گوشي‌هاي هوشمند به بازار و افول کنسول‌هاي بازي، حالا بسياري از کاربران و بازي‌نوردان به بازي‌هاي گوشي‌ها و تبلت روي آورده‌اند.

در چرخستان ويژه‌ي «بازي»، نمي‌توان بر اين بازي‌ها چشم بست و دست‌كم لازم است به بعضي از بازي‌هاي پر دانلود و جذاب سال 2017 ميلادي اشاره كنيم.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

كدام طرف را انتخاب مي‌كنيد؟

  • جاسوس‌بازي

فضاي بازي جاسوسي «بي.هولدر» را تصور كنيد: شما در يک ساختمان زندگي مي‌کنيد، اما از ساكنان معمولي آن نيستيد. وظيفه‌ي شما اين است که به نفع حاكم جاسوسي افرادي را بكنيد که در آن ساختمان زندگي مي‌کنند.

اين جاسوسي شامل ورود به منزل و وارسي وسايل هم‌سايه‌ها، استراق‌سمع و حتي دستگيري آن‌ها هم مي‌شود. با اين حال انتخاب با کاربر است که براي حاکم کار کند يا در مقابل حاکم به اهالي ساختمان کمک کند.

البته هرعملي عواقب خودش را دارد. عواقبي که مي‌تواند به بازکردن يا نکردن قفل بازي بينجامد. اين بازي فعلاً در فروشگاه‌هاي اندرويد و آي‌او‌اس از پردانلودترين‌هاست.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

در آرزوي يك سفر خيالي

  • داستان زندگي!

کاربري که بازي «به سوي ماه» را آغاز مي‌کند بايد خودش را براي يک سفر تخيلي آماده کند.

کاربر در اين بازي وارد ذهن يک شخصيت خيالي مي‌شود و داستان زندگي او را بر حسب آرزويش به‌طور خيالي برايش رقم مي‌زند. اين شخصيت، پيرمردي است که آرزوي سفر به ماه را دارد.

كاربر بازي وارد ذهن او مي‌شود و به‌طور مجازي و مصنوعي اين خاطره را براي اين پيرمرد مي‌سازد. اما رساندن اين پيرمرد به ماه حتي در خاطره‌اش کار چندان آساني نيست و بستگي به مهارت بازي‌نورد دارد.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

بازي فكري متفاوت و پرهيجان

  • در دره‌ي يادبود چگونه از موانع جادويي بگذريم؟!

در بازي «دره‌ي يادبود»، کاربر بايد شخصيتي به نام «آيدا» را از ميان ساختمان‌ها و بناهاي تاريخي عبور دهد و او را به مقصدش برساند. اين مسيرها پر از پيچيدگي و موانع جادويي هستند و به راحتي نمي‌توان از آن‌ها عبور كرد.

گرافيک اين بازي عالي‌ است و قسمت دوم آن هم بسيار پرنقش و نگارتر از قسمت اول طراحي شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

هم سرگرم‌كننده و هم پرهيجان

  • در قاب، اما زنده!

يکي از سرگرم‌کننده‌ترين بازي‌هاي معمايي در دنياي گيم‌ها بازي «فِرِيمد» يا قاب است. اين بازي کاربر را در قالب يک فراري نشان مي‌دهد که پليس در تعقيب اوست و هرلحظه ممکن است دستگير شود. فراري به در پشت‌بام مي‌رسد و آن را باز مي‌کند، اما يک پليس آن‌جا ايستاده تا دستگيرش کند و تمام!

بااين وصف کاربر مي‌تواند با تکان‌دادن قاب اين صحنه و عوض‌کردن آن با يک قاب ديگر که پليس پشتش به در است، از صحنه بگريزد و به بازي ادامه دهد.

اگر از تعقيب و گريز لذت مي‌بريد، اين بازي را تجربه كنيد؛ بازي‌اي كه در رونمايي نسخه‌ي دومش توانسته صحنه‌ها و قاب‌هاي بسيار هيجان‌انگيزتري اضافه کند.

کد خبر 382553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha