پگاه شفتی: وقتی پای فناوری‌های نوین به دنیای سرگرمی باز شود، کاربران را حسابی سرگرم می‌کند. اما گویی بازی‌های رایانه‌ای با همه‌ی جذابیتشان چیزی کم دارند و آن هم هیجان‌های حرکتی‌ و فیزیکی است.

وقتي قرار باشد کاربر به‌جاي چند دکمه و اهرم، کاملاً درگير يك بازي شود، پاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده به ميان مي‌آيد كه البته بعضي از آن‌ها ابزارهاي خاص خود را هم نياز دارد.

ابزارهايي مثل دوربين‌هاي «وي‌آر» (واقعيت مجازي) يا دست‌کش‌ها و تن‌پوش‌هاي خاص كنسول‌هاي بازي.

به همين دليل نگاهي به بازي‌هاي رايانه‌اي جذاب همراه‌شده با فناوري واقعيت بجازي، به‌ويژه در ويژه‌نامه‌ي بازي جذاب مي‌شود.

در اين‌جا با برخي از اين بازي‌ها آشنا مي‌شويم.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

  • نخبه: خطرناك

(Elite: Dangerous)

بازي فضايي «نخبه: خطرناك» پيش از اين براي کنسول «ايکس‌باکس‌وان» ساخته شده بود و به‌تازگي نسخه‌ي پلي‌استيشن آن نيز طراحي شده است. در اين بازي کاربر باز هم درون يک کاکپيت خلباني در يک جنگنده‌ي فضايي نشسته است. اتاقکي که کاربر در آن نشسته کاملاً براساس يک کاکپيت واقعي شبيه‌سازي شده است.

بازيکن بايد در فضاي بي‌انتهاي کهکشان‌ها به دنبال بيگانگان بگردد و آن‌ها را شکار کند. اين بازي گرافيک بسيار بالايي دارد و کاربر با استفاده از هدست مي‌تواند از فضا و مکان واقعي خود فاصله بگيرد و در دنياي بازي غرق شود.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

  • خانه‌ي خورشيد ميرا

(House of the Dying Sun)

در بازي «خانه‌ي خورشيد ميرا»، شما به‌عنوان كاربر، فرماندهي يک ناوگان فضايي را برعهده داريد و دشمنان زيادي در کمينتان هستند. وظيفه‌ي شما اين است که دشمنان را پيدا و نقشه‌هايشان را نقش برآب کنيد.

اين بازي با عينک وي‌آر مي‌تواند کاربر را کاملاً به فضايي شبيه فضاي فيلم «جنگ ستارگان» ببرد. در اين بازي، کاربر خود را درون يک کابين جنگنده‌ي فضايي مي‌يابد. طراحي بازي همراه با دوربين وي‌‌آر مي‌تواند کاري کند كه بازي‌نوردان تا مدتي بعد از بازي خود را در يک ناوگان فضايي حس کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

  • سرزمين نابود شده

(Vanishing Realms)

سپر، شمشير، تير و کمان و همه‌ي اين‌ها در کنار جادو، بازي «سرزمين نابودشده» را به يکي از بازي‌هاي هيجان‌انگيز و ماجراجويانه تبديل کرده است. استفاده از دوربين‌هاي وي‌آر مي‌تواند لذت بازي را دوچندان کند.

مبارزه با ابزاري چون شمشير، تير و کمان يا جادو انجام مي‌شود و کاربر مي‌تواند صحنه‌هاي حساس گذر از مرحله‌هاي سخت و پيچيده را ضبط کند و آن را در اختيار كاربرهاي ديگر بگذارد تا آن‌ها هم بتوانند از اين تکنيک‌ها استفاده کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۹۲

  • بتمن آركهام وي‌آر

( Batman Arkham VR)

باز هم بتمن دريک بازي ابرقهرماني! فضاي بازي به داستان‌هاي مصور يا كميك‌استريپ‌هاي ابرقهرماني نزديك است. اين بازي مخصوص کنسول پلي‌استيشن ساخته شده و به هدست مخصوص پلي‌استيشن و ديگر متعلقاتش نياز دارد.

بازي «بتمن آركهام وي‌آر» درست موقعي به بازار عرضه شد که پلي‌استيشن قصد رونمايي از هدست يا همان عينک وي‌آر انحصاري‌اش را داشت. کاربر علاوه بر هدست در اين بازي مي‌تواند از يک اسلحه و چند ابزارک ديگر نيز استفاده کند.

کد خبر 382549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha