سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور که برای دفاع از وزرای پیشنهادیش در مجلس حاضر شده بود، شوخی را هم چاشنی صحبت‌هایش کرد.

او که در بخشی از حرفهایش با لحنی طنز نسبت به بی توجهی نمایندگان به صحبت‌هایش انتقاد کرد. در مورد رابطه وزارت دادگستری با قوقه قضائیه گفت: چشم نزنید، الان رابطه ما با هم خوب شده است!

به گزارش همشهري آنلاين؛ حسن روحاني در ابتداي صحبت‌هايش با شوخي از شلوغي فضاي مجلس در هنگام بيان برنامه‌هاي دولت، انتقاد كرد.

زماني كه رئيس جمهور قصد داشت صحبت‌هايش را با توجه به زمان خلاصه كند، رئيس مجلس به او گفت كه «شما دو ساعت و نيم وقت داريد. قسمتي از وقتتان را در ابتدا و قسمتي را هم بعد از سخنان 5 نماينده موافق و مخالف کابينه پيشنهادي صرف کنيد.»

روحاني در پاسخ اين نكته سنجي لاريجاني را با لحني طنزگونه، گفت: بله دو ساعت و نيم وقت دارم، اما خب مستمع صاحب سخن را بر سر كار آورد! ما آمده  ايم بيشتر صحبت كنيم اما تبع مجلس اينگونه است.من هم بيست سال مثل شما بودم و الان دارم پس مي‎گيرم! همین برخوردها را با رییس‌جمهورها و نخست وزیرها در زمان کابینه داشتیم!

رئيس جمهور وقتي در ادامه صحبت‌هايش با همهمه نمايندگان مجلس روبرو شد، در بخش معرفي وزرا با طنازي خاصي به نمايندگان گفت: قدیم ها وقتی در مجلس برنامه می خواندیم، همهمه بود. اما وقتی به موضوع وزارتخانه ها می رسیدیم مجلس ساکت می شد. اما این بار فرق می کند بحث بر سر وزارتخانه ها است و هنوز هم مجلس شلوغ است.

او ادامه داد: البته می دانم که در این هفته حسابی روی برنامه ها کار کردید و اين حرف ها برای شما تکراری خواهد بود. ما همین 17 تا وزیر را از شما مي خواهيم که به آنها رای اعتماد بدهيد، بیشتر هم نمی خواهیم!همین الان هم رای دهید ما می رویم!

اما غيبت ربيعي در ابتداي جلسه راي اعتماد هم موضوعي بود كه موجب رد و بدل شدن شوخي ميان لاريجاني و روحاني شد. زماني كه روحاني مي خواست از توانمندي ربيعي صحبت كند، لاريجاني به او يادآور شد اصلا ربيعي در مجلس نيست.لاريجاني گفت: اين وزيري که درباره ايشان صحبت مي کنيد، در جلسه حضور هم دارند؟ ما هر چه که مي گرديم نمي بينيمشان!

روحاني هم به جمعيت وزرا در صفوف اول مجلس نگاه کرد و پرسيد نيستند؟ لاريجاني هم گفت: نخير نيستند! تشريف نياوردند به مجلس!

روحاني هم با خنده گفت: حالا که وزیر دادگستری هست هر وزیر نبود بگویید نخوانیم که تنبیه او باشد.

در ادامه جلسه هم لاريجاني گفت كه «آقای ربیعی امروز تصادف کرده‌اند و به همین دلیل با تاخير در مجلس حضور پيدا مي کنند. خوشبختانه اين حادثه به خیر گذشت.»

رئيس جمهور آنجا كه صحبت از وزارت دادگستري به ميان آمد هم، با نمايندگان شوخي كرد و گفت: وزير دادگستري ما فردي صاحب نظر باشد و ارتباط خوبي با قوه قضاييه برقرار کند.  چشم نزنيد، الان رابطه ما با هم خوب شده است!(خنده)

کد خبر 379317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha