همشهری آنلاین: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنم ۸۰ تا ۹۰ درصد کابینه پیشنهادی رای نمایندگان مجلس را کسب کنند.

به گزارش مهر، مسعود پزشکیان نائب رئيس مجلس دهم در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا جهت گیری کلی کابینه را در راستای اهداف و برنامه های رئیس حمهور در ایام انتخابات می دانید یا خیر، اظهار داشت: مشکل ما این است که مدیران ما مدیران برنامه ای نیستندیا عاد ت نداریم برنامه ها را اجرا کنیم.

وی افزود: ما برنامه های سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه را داشته ایم و وقتی به همه دولت ها نگاه می کنیم، می بینیم که دولت ها آنطور که باید و شاید به قانون عمل نمی کنند.

 نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت این مسئله هم بخاطر ساختار اداری خاصی است که داریم؛ در چنین ساختار اداری چون افراد بر اساس تجربه و سلسله مراتب بالا نمی آیند افراد مهارت و درکی را که باید داشته باشند، پیدا نمی کنند و وقتی در کار قرار می گیرند تازه شروع به کسب تجربه می کنند و وقتی هم تجربه پیدا کردند، آنها را عوض می کنیم و یک عده آدم جدید می آوریم.

پزشکیان با بیان اینکه مدام یاد گرفته ایم که آدم عوض کنیم، درباره نتیجه جمع بندی صلاحیت وزرا در فراکسیون مجلس تصریح کرد: هنوز تصمیم نهایی نگرفته ایم،   اما فکر می کنم ۸۰ تا ۹۰ درصد وزرا و یا قدری بیشتر رای بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: البته به طور دقیق نمی توان برآورد کرد چون رای نمایندگان این مسئله را مشخص می کند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالي که آیا تیم جدید کابینه را همسوتر می دانید یا خیر، گفت: تیم اقتصادی کابینه فرقی نکرده و فقط وزیر صنعت و وزیر اقتصاد عوض شدند، آقای طیب نیا از جهت علمی فرد باتجربه ای بود حالا اینکه چرا او را عوض کردند نمی دانم و باید این را از دولت پرسید.

پزشکیان ادامه داد: اگر تیم قبلی باقی بود، بهتر می شد؛ اگر تیم گذشته را با رفع نقاط ضعف ابقا می کردند بهتر از این بود، اما چهار سال دیگر تازه می خواهند بگویند این افراد در این زمینه ها مشکل داشتند.

وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم که مشکلات موجود را رفع کنیم نه اینکه تا کسی مشکلی داشت او را عوض کنیم؛ آدم های جدیدی هم که می آیند معلوم نیست چه کار می خواهند کنند.

 

کد خبر 379334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha