خبر > از آغاز هفته به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، موزه‌ی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های گوناگونی تدارک دیده است.

عکس:پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اين موزه بخشي از ميراث مادي و معنوي کانون طي 50 سال گذشته را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده است.

زهرا اطهري، رئيس موزه‌ي كودك و نوجوان كانون پرورش فكري كودك و نوجوان درباره‌ي تاريخچه‌ي موزه به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «اين موزه در سال 1379 راه‌اندازي شده است. گردآوري و حفظ آثار و دستاوردهاي كانون پرورش فكري، هدف از تأسيس اين موزه بوده و اكنون اين آثار در موزه قابل مشاهده است.»

به گفته‌ي اطهري «در اين موزه مي‌توانيد نشريات، بازي‌ها و سرگرمي‌ها، انيميشن‌ها و موسيقي‌هاي توليدي كانون را ببينيد. براي مثال تصويرگري‌هاي هنرمنداني مثل علي‌اكبر صادقي براي كتاب‌هايي كه در كانون منتشر شده است در موزه قابل مشاهده است. پوسترهاي مربوط به فعاليت‌هاي كانون هم در موزه نگه‌داري مي‌شود.»

اطهري هم‌چنين مي‌گويد: «از ديگر برنامه‌هاي اين موزه، نمايشگاه «مرور 50 سال خاطرات کانون»، بخش بازي و سرگرمي و... است. بازديد‌كنندگان مي‌توانند علاوه بر اشيا و محصولاتي كه در اين سال‌ها تهيه شده، فيلم هاي تهيه‌شده در كانون را هم به شكل قديمي و با دستگاه آپارات و هم با دستگاه‌هاي تصويري جديد تماشا كنند و به نوعي با چگونگي نمايش فيلم در گذشته و سير تكامل آن آشنا مي‌شوند.»

رئيس موزه‌ي كودك و نوجوان مي‌گويد: «معرفي فرهنگ كودكي بين اقوام و مناطق مختلف كشور و نوع پوشش اقوام ايراني با نمايش عروسك‌هاي دارا و سارا با پوشش اقوام گوناگون يكي ديگر از فعاليت‌هاي موزه است.»

او براي بازديد از موزه توضيح مي‌دهد: «دوستداران بازديد از موزه مي‌توانند با هماهنگي به شكل گروهي و به شكل فردي از آثار موزه ديدن كنند. ساعت كار موزه‌ي كودكي از 8 تا 16 است.»

گفتني است مركز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در خيابان حجاب واقع شده است.

کد خبر 371242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha