یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در نکوداشت سال‌ها تلاش حسن چاوشیان مترجم آثار مهم فلسفی و جامعه شناسی مراسمی درساعت 18 تا 20 سی ام آبان در مجمتع خاتم الانبیاء‌ شهر رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری‌ ‌آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی در این مراسم که همزمان با هفته کتاب و ازسوی «سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی» برگزار می‌شود از مترجم آثاری چون عصر اطلاعات مانوئل کاستلز، جامعه شناسی پست مدرنیسم اسکات لش تقدیر به عمل خواهد آمد.

حسن چاوشیان  از مترجمان جوان و کوشای کشور است که در سال‌های اخیر با ترجمه آثار متعدد به جامعه اهل اندیشه معرفی شده است. مهمترین آثار چاوشیان در سال‌های اخیر،  عصر اطلاعات- قدرت هویت اثر مانوئل کاستلز، روش شناسی علوم اجتماعی ماکس وبر، جامعه شناسی پست مدرنیسم اثر اسکات لش، شرایط مدرن، مناقشه‌های پست مدرن، بری اسمارت، و پیر بوردیو، اثرجسیکا جینگینز بوده است.

 از جمله مقالات پژوهشی ایشان نیز می‌توان به مقاله از طبقه اجتماعی تا سبک زندگی و مقاله بدن به مثابه رسانه هویت اشاره کرد.

تا کنون 13  اثر از چاوشیان از سوی انتشارات نی، اختران، مرکز، طرح نو و ققنوس منتشر شده است. همچنین ترجمه جامعه شناسی انتقادی، پل کانرتون،  هابرماس؛ یک معرفی انتقادی، اثر ویلیام اوت ویت، مطالعات فرهنگ و زندگی روزمره، اندی بنت در هفته کتاب روانه بازار خواهد شد. 

از جمله آثار مهمی که چاوشیان به تازگی ترجمه کرده است، ویراسته تازه‌ای از کتاب معروف آنتونی گیدنز، جامعه شناس نامدار انگلیسی است که پیش از این با ترجمه منوچهر صبوری از سوی نشر نی به بازار کتاب عرضه شده بود و سال‌ها به عنوان یکی از مهمترین منابع درس جامعه شناسی دانشگاه‌ها شناخته می شد. این ویرایش این بار با ترجمه چاوشیان از سوی نشر نی به زیر چاپ رفته است و به زودی قرار است  به بازار کتاب عرضه شود.

کد خبر 36910

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز