گروه ادب و هنر: پانزدهمین دوره هفته کتاب، چهارشنبه 23 آبان با مراسم تقدیر از برگزیدگان کتاب سال و خادمان نشر آغاز می‌شود.

برای این دوره نیز مثل هر 14 دوره گذشته، برنامه‌های گوناگون بسیار فشرده‌ای در تمام کشور پیش‌بینی شده است تا فقدان توجه کافی به کتاب در طول سال به خوبی جبران شود.

برنامه‌هایی که از مراسم انتخاب کتاب سال دفاع مقدس تا بازدید دانش‌آموزان دبیرستان‌ از چاپخانه‌های کشور را شامل می‌شود. از این بین، ساخت یک فیلم پویانمایی توسط وزارت ارشاد که قرار است از تلویزیون نیز پخش شود، البته اقدام جدیدی است.

هرچند که این طرح از سال‌ها پیش در معاونت فرهنگی این وزارت‌خانه در دست بررسی بوده است.

برپایی نمایشگاه‌های تازه‌های کتاب در 17 دانشگاه کشور، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در زندان‌های کشور، برگزاری 25 هزارنمایشگاه در 25هزارمدرسه، برگزاری جشنواره کتاب و خانواده، برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد ویژه ابتدایی و راهنمایی، برگزاری نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی و کاربردی در مصلی تهران، برگزاری پنجمین نمایشگاه یاد یار مهربان و اهدای کتاب به مدارس تهران، برگزاری چهاردهمین دوره کتاب سال دانشجویی، برگزاری جشنواره خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه کتاب و البته بسیاری برنامه‌های ریز و درشت دیگر از جمله برنامه‌های هفته کتاب امسال است.

کد خبر 35723

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز