خبر > در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی فرصت دیدار و گفت‌وگو با نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان برای مخاطبان دوستدار کتاب فراهم شده است.

دوچرخه شماره ۸۵۳

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان با همكاري خانه‌ي كتاب در طول اين هفته، برنامه‌ي «ديدار يار مهربان» را برگزار مي‌كند. هم‌چنين در اين هفته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم برنامه‌ی دیدار با نویسندگان را فراهم می‌کند.

با شركت در این برنامه‌ها می‌توانید سؤال‌های خود را درباره‌ی کتاب‌هایی که خوانده‌اید و دوست دارید، یا درباره‌ی فوت و فن نویسندگی، شعرگفتن، ویرایش و یا نقد و پژوهش با مهمانان این برنامه‌ها در میان بگذارید.

حتی می‌توانید نوشته‌های خود را برای آنان بخوانید و خواهش کنید درباره‌ی نوشته‌های شما نظر بدهند. گرفتن امضای نویسنده‌ها در صفحه‌ی اول کتاب‌هایشان و یا گرفتن سلفی و عکس یادگاری با آن‌ها هم در این فرصت امکان‌پذیر است.

جعفر توزنده‌جاني دبير برنامه‌ي «ديدار يار مهربان» به خبرنگار دوچرخه مي‌گويد: «در سال گذشته 50 نويسنده در50 مدرسه كه 17مدرسه در شهرستان‌ها بودند با بچه‌ها ديدار كردند.»

به گفته‌ی او خانه‌ی کتاب، حمایت مالی این برنامه را بر عهده دارد و قرار است امسال هزینه‌ی خرید تعدادی از کتاب‌های نویسندگان را هم تأمین کند تا نویسنده‌ها هنگام دیدار با مخاطبان تعدادی از کتاب های خود را برای اهدا به آنان همراه داشته باشند.

 اين نويسنده‌ي كودك و نوجوان در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين برنامه‌ها‌ فقط به هفته‌ي كتاب محدود مي‌شود و در طول سال اين برنامه‌ها ادامه پيدا نمي‌كند، مي‌گويد: «قرار است و قول‌هايي داده شده كه در طول سال هم برنامه‌هايي داشته باشيم. البته ديدار نويسندگان كودك و نوجوان با مخاطبان خود در طول سال برگزار مي‌شود و فقط مخصوص اين هفته نيست.»

به گزارش خبرنگار هفته‌‌نامه‌ي دوچرخه، در برنامه‌ی دیدار با نویسندگان نیز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته‌ی کتاب، زمینه‌ي دیدار حدود 60 تا 70 نویسنده را از 22 آبان تا 14 آذر 95 با مخاطبان کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

در این برنامه شماری از نویسندگان به استان‌های کشور سفر می‌کنند و تعدادی نیز در تهران با این برنامه همراه می‌شوند. سال گذشته حدود 60 نویسنده در چنین برنامه‌ای، 110 جلسه با کودکان و نوجوانان برگزار کردند و امسال نیز قرار است نویسندگان در قالب این برنامه در مراکز کانون پرورش فكري و یا در مدارس با کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو بپردازند.

یکی دیگر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته‌ی کتاب، برپایی500 نمایشگاه کتاب در سراسر کشور است.

برگزاری مسابقه‌ها و برپایی کارگاه‌هایی با موضوع‌های مرتبط به کتاب و کتاب‌خوانی، تقدیر از اعضای کتاب‌خوان و دیدار اعضای مراکز کانون پرورش فكري از فعالیت‌های مرتبط به حوزه‌ی نشر و کتاب مانند چاپ‌خانه‌ها، انتشاراتی‌ها و یا کتاب‌خانه‌های مهم از دیگر برنامه‌های هفته‌ی کتاب به شمار می‌آیند.

توزنده‌جاني مي‌گويد: «سال گذشته برخي از مدرسه‌ها مشتاق بودند و درخواست مي‌كردند كه نويسندگان در مدرسه حضور داشته باشند، ما در انجمن نويسندگان كودك‌ و نوجوان بانكي اطلاعاتي از اين مدرسه‌ها داريم و  مدرسه‌هايي را كه پارسال درخواست داشتند و اجرا نشد هم در نظر خواهيم گرفت. مدرسه‌هايي كه در مناطق محروم‌تر هستند هم در اولويت خواهند بود.»

کد خبر 352527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha