سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

حسین قربان‌زاده: یک نماینده مجلس از آقای دکتر قالیباف نقل کردند که ایشان در تماس تلفنی به بنده گفته‌اند از تیترهای همشهری متنفرم!!

writing

مطلبي كه اين نماينده محترم به نقل از آقاي دكتر قاليباف مطرح كردند صحيح نيست ايشان همواره بر رعايت انصاف در روزنامه همشهري تأكيد دارند و به‌ويژه نسبت به دولت چه در دوره آقاي احمدي‌نژاد و چه در دوره آقاي روحاني به‌رغم اختلاف ديدگاه در نحوه مديريت درخصوص ارائه تصوير منصفانه و بيطرفانه از عملكرد دولت تأكيد داشتند، ولي با اين حال هرگز ورودي به محتواي روزنامه نمي‌كنند و بر حفظ استقلال حرفه‌اي روزنامه نگاري نيز تأكيد دارند و بنده و همكارانم نيز تلاش مي‌كنيم ضمن رعايت انصاف به دغدغه‌ها و معضلات اصلي مردم بپردازيم و به همين دليل تحريريه روزنامه در جهت رسالت مطبوعاتي خود، اقدام به شناسايي سوژه‌هايي فراگير و البته قابل حل در كوتاه‌مدت براي حوزه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي كرده است كه مثال‌هاي متعددي مانند رفع آلودگي هوا، توقف فعاليت مؤسسات مالي غيرمجاز، توقف فعاليت معادن شن و ماسه، اجراي مجازات جايگزين، اجراي قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات، راه‌اندازي پايگاه قراردادهاي دولتي، اجراي طرح مسكن اجتماعي و... را شامل مي‌شود.

و به‌طور طبيعي بسياري از اين سوژه‌ها با عملكرد دولت گره خورده است. اين مدل بسيار نزديك است به سبك روزنامه‌نگاري تحقيقي و همكاران من در حال تدوين كامل اين مدل هستند.روز دوشنبه گذشته و در جريان تماس تلفني شهردار محترم تهران با بنده كه چندين موضوع مطرح شده بود، ايشان درخصوص همان توصيه رعايت انصاف در پرداختن به عملكرد دولت هم نكاتي را مطرح كردند.

عصر آن روز هم برخي از نمايندگان محترم در جلسه مجمع نمايندگان شهر تهران، در مورد سوژه‌هاي تعقيبي و تيترهاي همشهري درباره دولت نكاتي را با آقاي دكتر قاليباف درميان گذاشتند كه ايشان هم چنين بيان كردند كه تحريريه روزنامه همشهري براساس قواعد حرفه‌اي بدون هيچ‌گونه اعمال نظري روزانه تصميم مي‌گيرد و استراتژي روزانه اين روزنامه از سوي مديران و تحريريه اين روزنامه تعيين مي‌شود و ممكن است بنده نيز گلايه‌هايي درباره برخي تيترها داشته باشم كه با مديرمسئول روزنامه ازجمله مثل همين امروز درميان مي‌گذارم. بنابراين اينكه از ايشان نقل قول شده كه از تيترهاي روزنامه همشهري متنفر هستند، هرگز منطبق با واقعيت نيست.

  • مديرمسئول و سردبير
کد خبر 350646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha