یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

پگاه شفتی: در دنیای فناوری هر‌روز درهای تاز‌ه‌ای باز می‌شود و درهای قبلی بسته می‌شود! اما جالب این‌جاست که حتی همان درهای تازه هم پس از مدت کوتاهی باید بسته شوند و جایشان را به افق‌های جدید بدهند!

دوچرخه شماره ۸۴۷

ابزارک‌های تازه‌ی این ماه، شاید امروز جذاب و نو باشند؛ اما مطمئناً در تازگی، عمر زیادی نخواهند داشت. بااین‌حال برای دوستداران دنیای فناوری ورود از این درهای تازه همیشه هیجان‌انگیز بوده است.

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

 

  • کیبورد قابل حمل!

نویسنده‌بودن در دنیای تبلت‌ها و گوشي‌هاي هوشمند امروزی کار چندان ساده‌ای نیست. این کیبورد هم دقیقاً مختص همان کسانی است که زیاد می‌نویسند و دستانشان با کیبوردهای لمسی، چندان راحت کار نمی‌کند.

این کیبورد که شبیه یک ماشین تحرير قدیمی است، به‌صورت آنالوگ طراحی شده، اما می‌تواند متن تایپ‌شده را پس از ارتباط وای‌فای، به مقصد موردنظر کاربر بفرستد یا به‌سادگی فقط آن را ذخیره کند.

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

 

  • عطردرمانی دیجیتالی!

رایحه‌درمانی، امروز یکی از راه‌های تسکین دردهاي جسمی و روحی است. این طب باستانی که تا امروز، هم‌چنان برروی بسیاری از بیماران اعمال می‌شود، براي كساني كه مشكلاتي مثل اضطراب یا بی‌خوابی دارند، مناسب است.

این دستگاه کوچک، که با یک نرم‌افزار به گوشی هوشمند کاربر متصل شده، همیشه همراه کاربر است و بر اساس نیاز کاربر رایحه‌ی موردعلاقه‌ی او را در هوا پخش می‌کند.

رایحه‌هایی تسکین دهنده مثل نارگیل یا میوه‌های استوایی در لحظه‌هاي پراسترس و لیمو یا پرتقال در هنگام بی‌حوصلگی برای انرژی‌دادن به کاربر.

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

 

  • دکتر موسیقی‌دان!

این گوشی‌ها، مخصوص کسانی است که عاشق دویدن یا پیاده‌روی هستند و دوست دارند در آن زمان موسیقی گوش بدهند. این گوشی که محصول شرکت سامسونگ است، یک حافظه‌ی چهارگیگابایتی دارد و می‌تواند مدتي طولانی در گوش کاربر موسیقی پخش کند.

البته وظیفه‌ی اصلی این گوشی‌ها اندازه‌گیری ضربان قلب است، تا کاربرانی را كه در معرض آسیب‌های ورزشی هستند از خطري كه در كمينشان است آگاه سازد.

این گوشی‌ها به محض این‌که در اندازه‌گیری ضربان قلب مشکلی احساس کنند، به کاربر هشدار می‌دهند و او را از ادامه‌ی حرکت منصرف می‌کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

 

  • مترجم  ضربه‌ها!

این دستگاه کوچک متخصص ترجمه‌ی تق‌تق است! تق، تق! یعنی چراغ را روشن کن. تق! یعنی به یک دوست تلفن کن! تق، تق، تق! يعني تلویزیون خاموش...

فقط کافی ا‌ست این دستگاه را کنار سطحی گذاشت که کاربر به آن ضربه می‌زند. این دستگاه ضربه‌های آرام کاربر را که درواقع یک دستور هستند، از طریق ارتباط بي‌سیم به دستگاه‌های هوشمند خانه می‌فرستد.

هرچند برای کارکشیدن از این دستگاه باید تمام وسایل خانه را هوشمند کرد، اما شاید تا آن‌روز بتوان به گوشی و تلویزیون و کولر، فقط با تق‌تق دستور داد!

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

 

  • ایستگاه گوشی!

این پایه‌ی کوچک و ساده برای امنیت کاربران در هنگام رانندگی طراحی شده است. این پایه روی داشبورد اتومبيل نصب می‌شود و گوشی هوشمند کاربر را جلوی چشمش نگاه می‌دارد. اما کاربر می‌تواند بدون این‌که به آن نگاه کند با حرکت دست، دستوراتش را به گوشی بفهماند.

با چند حرکت دست و البته دستور صوتی، گوشی امور کاربر را بدون کوچک‌ترین نیازی به لمس یا دیدن انجام می‌دهد. در واقع راننده می‌تواند بدون این‌که حتی یک لحظه چشم از جاده بردارد، هرکاری می‌خواهد با گوشی‌اش انجام بدهد. از دنبال‌کردن نقشه گرفته تا جواب‌دادن به تلفن.

کد خبر 347033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha