خبر > اگر دوست داشتی تو هم می‌توانستی در این طرح شرکت کنی. کافی بود که یک جعبه‌ی کفش برمی‌داشتی و در آن دفتر، مداد، مدادرنگی، مداد تراش، مداد پاک‌کن، دفترچه‌ی یادداشت و نوشت‌افزارهای دیگر قرار می‌دادی و جعبه‌ات را به دانش‌آموزان نیازمند هدیه می‌کردی.

دوچرخه شماره ۸۴۷

طرح «جعبه‌ي كفش» به‌همت معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران و با همكاري كميته‌ي امداد امام خميني(ره) برگزاري شد.

این طرح امسال (سال 1395) با شعار «مهر در انتظار همدلی» در 65 خانه‌ي فرهنگ، 34 فرهنگ‌سرا و 160 خانه‌ي فرهنگ مشارکتی و همه‌ي مراكز فرهنگی‌هنری شهرداری تهران اجرا شد.

رؤيا دانشور، قائم مقام مرکز مشارکت‌های فرهنگی‌هنری به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه گفت: «هم‌اكنون 15هزار دانش آموز و 3700 دانشجو زیرپوشش کمیته‌ي امداد هستند و ما سعي داشتيم در طرح جعبه‌ي كفش، به اين دانش‌آموزان و دانشجويان نيازمند كمك كنيم.

در اين طرح اصناف هم مي‌توانستند كمك‌هاي خود را كه شامل نوشت‌افزارهاي لازم براي شروع سال تحصيلي است به فرهنگ‌سراها و خانه‌هاي فرهنگ و مراكز مشاركت‌هاي فرهنگي‌هنري شهرداري تهران تحويل بدهند.»

او مي‌گفت: «سال گذشته طرح جعبه‌ي كفش براي كودكان كار اجرا شد كه طرح موفقي بود. امسال با توجه به جشن عاطفه‌ها، از روز 25 شهريور كار جمع‌آوري جعبه‌ها آغاز شد و تا دوم مهرماه هم ادامه  داشت.»

او درباره‌ي نظارت بر اين جعبه‌ها گفت: «ما محتويات همه‌ي جعبه‌ها را  بررسي كرده و سعي مي‌كرديم اقلام را درست و متعادل بين جعبه‌ها تقسيم كنيم. چون در برخي جعبه‌ها ممكن است نوشت‌افزارهاي بيش‌تري وجود داشته باشد و در بعضي كم‌تر.»

او گفت: «اي كاش اصناف مختلف كه دست‌اندركار توليد نوشت‌افزار هستند و هم‌چنين خيران و نيكوكاران هم در اين طرح‌ها، ما را ياري كنند.»

کد خبر 347028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha