خبر > در نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، نوجوانان هم قصه ‌می‌گویند.

دوچرخه شماره ۸۴۵

به گزارش اداره‌ي کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، فراخوان این رویداد فرهنگی و بین‌المللی منتشر شده و بخش قصه‌گویی و داستان‌نویسی رضوی جشنواره‌ي امام رضا(ع) با این رویداد همراه شده است.

نكته‌ي گفتني اين‌که در 18 دوره‌ي گذشته‌ي جشنواره قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان كه  همواره مخاطب و شنونده‌ي قصه‌گویی مربیان حرفه‌ای بوده‌اند؛ اکنون می‌توانند توانایی‌های خود را در این عرصه و بر روی صحنه محک بزنند و خود قصه‌گويي كنند.

در شیوه‌نامه‌ي جشنواره‌ي قصه‌گویی کانون پرورش فكري سه موضوع آزاد، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی و رضوی تعیین شده و قرار است جشنواره در شش بخش مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، فراگیر کانون، پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آزاد شامل معلمان، دانشجویان، مربیان کودک، اولیای تربیتی و...، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، نوجوانان 14 تا 17 ساله، قصه‌گویان بین‌المللی و مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی برگزار ‌شود.

دبیرخانه‌ي جشنواره در اداره‌ي کل آفرینش‌های فرهنگی کانون تأکید کرده است که علاقه‌مندان باید با فیلم‌برداری از قصه‌ی خود (در نهایت 20 دقیقه‌ای) با نمای بسته و در حضور دست‌کم دو مخاطب کودک و نوجوان لوح فشرده این قصه‌گویی را تا روز 20 شهریور 1395 به دبیرخانه‌ي استانی جشنواره در اداره‌هاي کل کانون استان محل سکونت خود ارسال کنند.

گاه‌شمار جشنواره پس از این روز، اعلام اسامی پذیرفته شدگان براي شرکت در مرحله‌ي استانی را 31 شهریور، زمان برگزاری جشنواره‌های استانی را مهر و جشنواره‌ي بین‌المللی را بهمن 1395 تعیین کرده است.

در نهایت و در مرحله‌ي بین‌المللی سه برگزیده در بخش ملی، سه برگزیده در بخش بین‌المللی، دو برگزیده در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، یک برگزیده در بخش فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و سه برگزیده در بخش نوجوانان جایزه خواهند گرفت.

در بخش رضوی نیز علاوه بر حضور هشت قصه‌گو و هشت داستان‌نویس برگزیده در جشنواره، این افراد به پانزدهمین جشنواره‌ي بین‌المللی امام رضا(ع) در سال 1396 نیز معرفی خواهند شد.

براي دريافت اطلاعات بيش‌تر مي‌توانيد به سايت كانون پرورش فكري به آدرس www.kanoonnews.ir  مراجعه‌ كنيد.

کد خبر 345754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha