خبر > فراخوان چهاردهمین جشنواره‌ی «یاد یار مهربان» منتشر شد. این جشنواره را شهرداری تهران، با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌کند.

دوچرخه شماره ۸۴۵

در جشنواره‌ي چهاردهم دانش‌آموزان پايه‌ي هفتم، هشتم و نهم متوسطه‌ي اول مي‌توانند شركت كنند. اين جشنواره، مهرماه كار خود را به‌طور رسمي آغاز خواهد كرد. پس اگر اهل كتاب هستي دست به‌كار شو و به سايت جشنواره برو تا از قافله‌ي كتاب جا نماني!

محسن جلالي، دبير چهادهمين جشنوار‌ه‌ي ياد يار مهربان به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «به‌خاطر ميزان مشاركت  دانش‌‌آموزان پايه‌ي هفتم و هشتم در سال گذشته، امسال دانش‌آموزان پايه‌ي نهم هم به اين جشنواره اضافه شدند و مي‌توانند با مراجعه به سايت، كتاب دريافت كنند.»

او درباره‌ي تغيير عملكرد جشنواره دوره‌ي سيزدهم مي‌گويد: «در گذشته، مديران مدرسه به نمايندگي از دانش‌آموزان در نمايشگاه ياد يارمهربان حضور پيدا مي‌كردند و كتاب‌ها به سليقه‌ي مديران مدرسه انتخاب مي‌شد.

از پارسال تصميم گرفته شد كه خود دانش‌آموزان انتخاب كنند و جالب است بدانيد كه با اين تغيير، استقبال بسيار بالا رفت و ما حتي زمان فعاليت جشنواره‌ي پارسال را تمديد كرديم. دانش‌آموزان وارد سايت مي‌شوند، ثبت‌نام انجام مي‌شود و كتاب‌هايي را كه مي‌خواهند تا سقف 20 هزار تومان انتخاب مي‌كنند و كتاب‌ها با پيك رايگان در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.»

 او درباره‌ي شرايط مشاركت ناشران درجشنواره‌ي چهاردهم نيز مي‌گويد: «امسال قرار شد كتاب‌هايي از ناشران تهيه بشود كه از سال 93به بعد چاپ شده باشند و كتاب‌هايي كه قيمت آن‌ها از چهارهزار تومان كم‌تر و از 20 هزار تومان بيش‌تر نباشد.»

او به اين نكته كه چنين محدوديت‌هايي براي ناشران خوشايند نيست، اين‌طور پاسخ مي‌دهد: «موضوع انتخاب كتاب‌ها و تاريخ و قيمت، موضوعي است كه با حضور و مشورت كارشناسان كتاب انجام شده است و طي بررسي‌هاي انجام شده ما به اين نتايج رسيده‌ايم. چون كتاب‌هاي ارزان، تعادل خريد را به هم مي‌زنند.»

او درباره‌ي انتخاب كتاب‌ها توسط جشنواره هم مي‌گويد: «كتاب‌هايي كه براي نوجوانان مناسب است، با بررسي هيئت كارشناسي، انتخاب مي‌شوند و بعد اين كتاب‌ها در فهرست قرار خواهند گرفت.» براي دريافت اطلاعات بيش‌تر از اين جشنواره مي‌توانيد به نشاني www.yym.ir مراجعه كنيد.

کد خبر 345752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha