معاون شهردار تهران درباره وضعیت ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی هسته‌ای ولایت اظهار کرد: فاز یک طراحی این بیمارستان در مراحل پایانی قرار دارد.

مازيار حسيني كه هم‌اكنون مديريت اين پروژه را بر عهده دارد، اظهار كرد: اين نخستين‌بار است كه بيمارستاني در كشور و منطقه با اين تخصص احداث مي‌شود، از اين‌رو مطالعات لازم و كافي براي اجراي اين پروژه ضروري است. به گفته معاون شهردار تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در كنار سازمان انرژي اتمي در مراحل طراحي بيمارستان فوق‌تخصصي هسته‌اي ولايت با شهرداري تهران همكاري مي‌كنند.

وي افزود: نقش شهرداري تهران در اين پروژه تأمين زمين و عوارض است و درباره اجرا نيز دستگاه‌ها با نظر واحد اجرا را به شهرداري تهران واگذار كرده‌اند كه بدين‌ترتيب مجري طرح، شهرداري تهران است. معاون شهردار تهران اعلام كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از نظر تخصصي به‌عنوان بهره‌بردار، تأمين و تربيت نيروي انساني را بر عهده دارد و برگزار‌كننده دوره‌هاي خاص براي پزشكان است و سازمان انرژي اتمي نيز تأمين‌كننده منابع براي احداث پروژه و دانش هسته‌اي در زمينه تحقيق و توسعه است و نيز مشاوره براي خريد تجهيزات پزشكي لازم را بر عهده دارد.

حسيني تصريح كرد: در حال حاضر فضايي به وسعت 300هكتار بافت گياهي و باغ براي اين مجموعه طراحي شده است كه در نوع خود قابل توجه و به‌طور حتم با اتمام مراحل طراحي و مصوب شدن طرح‌ها، فضايي فراهم مي‌شود كه‌ براي بيماران تحت درمان و پرسنل اين مركز درماني بسيار مؤثر خواهد بود.

کد خبر 343331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha