همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: روابط عمومی حرفه‌ای محصول مفهوم بسیار مهم مسئولیت اجتماعی است. در واقع رشد مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمانی و پاسخگویی به علائق، نیازها و انتظارات مخاطبان به حرفه‌ای‌گرایی شاغلان روابط‌عمومی منجر شده است.

منصور ساعی

دکتر منصور ساعی، عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در گفت‌و گو با ستاد خبری چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط عمومی ، با اشاره به ویژگی‌های روابط عمومی حرفه‌ای گفت: زمانی یک روابط عمومی، «روابط عمومی حرفه‌ای» قلمداد می‌شود که «دارای نیروهای انسانی آموزش دیده و متخصص، دارای ساماندهي مناسب تشكيلاتي و مديريت علمي، دارای نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نقشه و برنامه عمل مشخص است و ضمن رعايت اصول اخلاقي و حرفه‌اي روابط‌عمومي و احساس مسئولیت در قبال جامعه، پاسخگوی نیازها و انتظارات مخاطبان و شهروندان نیز است و براي نفوذ در افكارعمومي به شكل اصولي با رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

وی افزود: روابط عمومی حرفه‌ای از طریق فعاليت‌هاي پژوهشی، افكار‌سنجي و ارتباطات مردمي و اطلاع‌یابی به ایفای نقش در نظام تصمیم‌گیری سازمانی و کمک به تصمیم‌سازی و مشاوره به مدیران می‌پردازد و با ایجاد تعامل دوسویه بين سازمان و مخاطب به پیگری اثربخشی شیوه‌های تعامل با مخاطبان پرداخته و باگرايش به سمت مردم در هيأت وكيل مدافع مردم و دادستان ظاهر می‌شود و به صورت يك نهاد مدني حامي و پاسدار افكارعمومي است.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به درک ویژگی‌ها و نیازهای جامعه شبکه‌ای کنونی گفت: درجامعه شبکه‌ای امروز روابط ‌عمومي‌ حرفه‌ای به عنوان توليد‌كننده و ارائه‌كننده خدمات و اطلاعات به مخاطبان و مشتريان خود، مسئوليت سنگيني در شفاف‌سازي ارتباطي و اطلاعاتي و پاسخگويي در برابر مخاطبان، به رسميت شناختن حق دسترسي مخاطبان به اطلاعات، ايجاد ارتباطات دوسويه و متعامل با مخاطبان و به كارگيري فناوري‌هاي نوين ارتباطات و اطلاعات برعهده دارد.

وی ادامه داد: روابط عمومي حرفه‌ای در جامعه شبکه‌ای به کمک فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی نوین می‌تواند حضوری قدرتمندتر و موثرتر در سازمان داشته باشد و مدیریت سازمان را در تصمیم‌گیری‌ها و تدوین استراتژی‌ها در قبال محیط و مخاطبان یاری رساند

وی همچنین با اشاره به اهمیت روابط عمومی حرفه‌ای در مدیریت شهرت و برند سازمان‌‎ها و شرکت‌ها گفت: در جامعه شبکه‌ای، روابط عمومی حرفه‌ای باید از بهترین ظرفیت‌ها و فرصت‌ها یعنی از رسانه‌های اجتماعی نوین و دنیای آنلاین برای مدیریت شهرت و برند سازمان استفاده کند تا بتواند ارزش برند خود را در نزد مخاطبان همیشه در دسترس و آنلاین تقویت کند.

شایان ذکر است چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌ عمومی 13 شهریورماه سالجاری با محورهای حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی؛ اصول و مبانی، تکنیک‌های ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکارعمومی، مدیریت هویت برند و تشریفات نوین برگزار می‌شود.

علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

کد خبر 340932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha