همشهری آنلاین: از سال ۲۰۱۷ میلادی اپل در نمایشگر ساعت‌های هوشمندش، دیگر از تکنولوژی OLED استفاده نخواهد شد. جالب اینجاست که این اتفاق درست زمانی می‌افتد که قرار است آیفون به OLED روی بیاورد.

وقتی اخبار و شایعات را بررسی کرده و کنار هم می‌گذاریم، قبل از هر چیز به آيفون ۷ می‌رسیم که تا دو سه ماه آینده عرضه می‌شود و قرار است همچنان از نمایشگر LCD استفاده کند.

 بعد از آن نوبت به سال ۲۰۱۷ و آيفون ۸ موعود می‌رسد. این تلفن هوشمند قرار است به نمایشگر OLED مجهز شود. در همین سال است که ساعت‌های هوشمند اپل یا همان اپل‌واچ‌ها با OLED خداحافظی می‌کند و این‌طور که اخبار می‌گویند ظاهرا قرار است به پنل‌های Micro LED مجهز شوند. در حال حاضر اپل مشغول توسعه‌ی این پنل‌ها برای استفاده در دستگاه‌های آینده‌ی خود است.

هنوز معلوم نیست چرا اپل می‌خواهد چنین تغییری را در سیستم نمایشگر گجت‌های پوشیدنی خود اعمال کرده و در بخش آيفون‌های پرچم‌دارش درست عکس همین سیستم را اجرا کند.

 البته تاکید می‌شود که این اطلاعات فعلا در حد شایعه هستند و به مرحله‌ی تایید نرسیده‌اند.

Micro LED تکنولوژی کم‌مصرفی است که طیف رنگ‌ها و روشنایی بیش‌تری نسبت به LCD دارد. از آن‌جا که نمایشگرهای مجهز به این تکنولوژی نیازی به نور پس‌زمینه ندارند، مصرف باتری در دستگاه‌های مربوطه به میزان قابل‌توجهی کم‌تر است.

به‌جز این‌ها باید اضافه کنیم که پنل‌های Micro LED همچنین قیمت بالاتری هم نسبت به نمایشگرهای OLED  دارند. اپل در سال ۲۰۱۴ میلادی خیلی بی‌سروصدا شرکت LuxVue Technology را خرید.

این شرکت بیش از هرچیز به‌خاطر فعالیت‌هایش در توسعه‌ی تکنولوژی Micro LED معروف است. حال بعد از دو سال به نظر می‌رسد که اپل مصرانه می‌خواهد قطعات تولیدشده توسط این شرکت را در محصولاتش به کار گیرد.

کد خبر 338839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha