یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۱۷ جولای (۲۷ تیر) به عنوان روز جهانی شکلک‌ها (Emoji) شناخته می‌شود، شکلک‌هایی که قدرت آنها در بیان مفاهیم در دنیای مجازی دسته کمی از کلمات ندارند.

شکلک ها

Emoji

به گزارش مهر، از شکلک‌ها در دنیای مجازی که در قالب صورتک‌های متنوع به کار گرفته می‌شوند به عنوان زبانی نوظهور یاد می‌شود.

شرکت اپل در تقویم خود۱۷ جولای را به عنوان روز جهانی شکلک‌ها ثبت کرده است.

به باور کارشناسان عرصه دنیای مجازی، شکلک‌ها همچون آینه‌هایی برای جوامع کوچک و بزرگ عمل کرده و ارزش‌های فرهنگی، مذهبی و اخلاقی مردمان آنها را بازگو می‌کنند.

به تازگی نیز Unicode Emoji با اضافه کردن ۱۱ شکلک جدید موافقت کرده است و جالب اینکه تمام این شکلک‌ها با رنگ پوست‌های متفاوتی ارایه می‌شوند که نمایانگر فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است.

همچنین خبر می‌رسد که به زودی ۱۰۰ شکلک جدید در حوزه معرفی معلمان، دانشمندان، کشاورزان، سرآشپزها، مکانیک‌ها و ستارگان دنیای موسیقی رونمایی می‌شوند.

در حال حاضر تنها یک شکلک به عنوان نمایش ناتوانی و معلولیت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به زودی نمونه‌های دیگری هم ارایه خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت دنیا از شکلک‌ها استفاده می‌کنند که در این میان زنان جوان از جمله کاربران این بخش از دنیای مجازی محسوب می‌شوند.

کد خبر 340249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha