قرار است با پایان اسفند درگوشه و کنار شهر نمایی از تخم‌مرغ‌های هنری در سطح بوستان‌ها ببینید. سازمان زیباسازی شهر تهران با پایان سال گذشته و آغاز سال جدید در فراخوانی از هنرمندان خواست حجم‌های تخم مرغ شکل خود را ارائه بدهند.

دوچرخه شماره ۸۲۱

میثم اربابون، دبیر بخش تخم‌مرغ‌های رنگی رویداد هنری «بهارستان» گفت: «امسال بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی با طرح رویداد «بهارستان» ادغام شده است.

در این بخش هنرمندان داوطلب و مدعوین، آثار خود را تا هفت بهمن‌ به دبیرخانه ارسال كردند.

با پایان زمان ارسال آثار، طرح‌ها داوری می‌شود و در نهایت 95 طرح برای اجرا در 24 و 25 اسفند انتخاب می‌شوند و 20 روز در بوستان‌های مختلف شهر در معرض تماشای عموم گذاشته می‌شود و در این حین داوری نهایی انجام شده و پنج تخم‌مرغ برگزیده انتخاب می‌شود.

دبیر بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی، درباره‌ي طراحی این آثار  مي‌گويد: «هنرمندان بر روی تخم‌مرغ‌هایی با ارتفاع یک و نیم متر و جنس فایبرگلاس اثرآفرینی می‌کنند.

در این بین یادآوری می‌کنیم که در این بخش قرار نیست تخم‌مرغ‌ها رنگ یا تزیین شوند، بلکه هدف، خلق اثر هنری روی حجم‌های تخم‌مرغ شکل است.

رويداد هنري بهارستان (سالانه‌ي هنرهای شهری بهار تهران) از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود.

این رویداد هنری با رویکرد ایجاد فرصت و فضای مناسب به منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری در بخش‌های نقاشی، مجسمه، تخم‌مرغ های نوروزی و گرافیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 324198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha