چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکاچین و روسیه را خواندن نامه‌های الکترونیکی‌اش متهم کرد.

جان کری ، وزير امورخارجه آمريكا همچنین پیش‌بینی کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هنگام دیدار با شی جیپینگ، رئیس‌جمهور چین در ماه سپتامبر مسئله سرقت اطلاعات را با او مطرح کند.

بر اساس بخش‌هايی از گفت‌وگوی جان کری با شبکه تلویزیون سی بی اس،وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال مجری تلویزیون که پرسید آیا فکر می‌کنید چینی‌ها و روس‌ها نامه‌های الکترونیکی شما را می‌خوانند، گفت: « پاسخ این است که بسیار محتمل است و ما می‌دانیم آنها در روزهای اخیر شماری از منافع آمریکا را هدف حمله قرار داده‌اند ».

به گزارش واحد مركزي خبر،کری افزود «این بسیار محتمل است (...) و البته من با در نظر داشتن این امکان، نامه‌های الکترونیکی خود را می‌نویسم ».

کری همچنین اعلام کرد: متاسفانه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که برخی از کشورها از جمله چین و روسیه به طور مرتب به منافع آمریکا و علیه دولت آن حمله کرده‌اند ».

وزیر امور خارجه آمریکا یادآور شد که کشورش «اخیرا این مسئله را به نحوی بسیار جدی در گفت‌وگو با چین مطرح کرده است و این امر در برنامه گفت‌وگوهای میان اوباما و رئیس‌جمهور چین نیز هنگامی ديدار آنها در ماه سپتامبر در کاخ سفید، گنجانده شده است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: « ما درباره دست یافتن به گروهی کاری که در این زمینه بسیار جلوتر برود، توافق کرده‌ایم، زیرا این امر ما را بسيار نگران كرده‌است».

کد خبر 303714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha