همشهری آنلاین: انتشار فهرستی متشکل از ۱۲ سازمان خارجی از جمله آمریکایی به عنوان «نامطلوب» در روسیه منجر به تعطیلی بنیاد آمریکایی مک آرتور شد که در پوشش اقدامات نیکوکارانه در این کشور فعالیت می کرد.

فعالیت تعدادی از بنیادهای آمریکایی در روسیه غیرقانونی اعلام شد

به گزارش ايرنا، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا روز چهارشنبه به نقل از بیانیه این بنیاد اعلام کردند: با توجه فهرست اعلام شده فعالیت های ما در روسیه متوقف شده است و اطمینان داریم این تنها راه درست در وضعیت کنونی است.

شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در این هفته فهرستی متشکل از نام 12 سازمان غیردولتی خارجی را به عنوان سازمان های نامطلوب به دادستانی کل، وزارت امور خارجه و دادگستری روسیه ارائه کرد که بنیاد مک آرتور هم در این فهرست قرار دارد.

در ادامه بیانیه بنیاد مک آرتور گفته شده است: قوانین جدید روسیه (در مورد فعالیت سازمان های خارجی) و اظهارات مقام های روس و گنجاندن نام بنیاد در فهرست 'استپ لیست میهن دوستی' (فهرست سازمان های خارجی نامطلوب) نشانگر عدم تمایل دولت روسیه در این باره است.

روسیا سگودنیا به نقل از یک مقام بنیاد آمریکایی نوشت: فعالیت بنیاد مک آرتور در روسیه همواره در امور خیریه نیکوکاری بوده است.

این مقام مدعی شد بنیاد مک آرتور سازمان مستقل از دولت آمریکا است و هیچ گونه کمک مالی از واشنگتن دریافت نمی کند و ما از هیچ گونه اقدام سیاسی حمایت نکرده ایم که بر اساس آن بتوان فعالیت بنیاد را نامطلوب خواند.

بنیاد مک آرتور از سال 1992 در روسیه فعالیت می کرده و تا کنون بیش از 173 میلیون دلار به عنوان حمایت از دانشجویان، دفاع از حقوق بشر در روسیه و مبارزه با انتشار سلاح اتمی کمک مالی و هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری روس بالت در فهرست شورای فدراسیون روسیه بنیاد سوروس، بنیاد ملی دمکراسی، انستیتو بین المللی جمهوری خواه، بنیاد مک آرتور، فریدام هاوز، بنیاد چارلز استوارت موت، مرکز دمکراسی اروپای شرقی، کنگره جهانی اوکراینی ها ، شورای هماهنگی جهانی اوکراین و گروه حقوق بشر کریمه از آن جمله است.

بنیادهای غیردولتی غربی بویژه آمریکایی برای رسیدن به اهداف خود، ایجاد تغییرهای مورد نظر فرهنگی و تاثیرگذاری بر مردم مناطق مختلف جهان، فعالیت های گسترده ای دارند و بیشتر تمرکز این سازمان های هم بر کشورهای دارای سیاست های مستقل در برابر غرب بویژه واشنگتن است.

کد خبر 301727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha