پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شهر، هم‌زمان با سال‌روز آزادی خرمشهر از یک‌شنبه‌ی آینده سوم خرداد در تالار ایوان‌ شمس (مجموعه‌ی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران) آغاز به‌کار می‌کند و قرار است ۱۵ فیلم اکران‌نشده در این دوره‌ی جشنواره به نمایش درآید.

دوچرخه

اين جشنواره تا سه‌شنبه‌ 12 خرداد در 11 سالن سينمايي با مركزيت پرديس سينمايي ملت فعاليت مي‌كند و دبيري آن را سياوش حقيقي برعهده دارد.

يكي از بخش‌هاي اين جشنواره، بخش محله است. براي اين بخش كارگاه‌هايي با حضور 1070 هنرجو در فرهنگ‌سراهاي تهران برگزار شد. برپايي اين كارگاه‌ها منجر به ساخت 156 فيلم شهروندي شد. اين فيلم‌ها تا لحظه‌ي تنظيم اين خبر، در مرحله‌ي تدوين و صداگذاري به سر مي‌بردند. 

رضا ميركريمي، كمال تبريزي، نيكي كريمي، سيدهادي منبتي و مسعود نقاش‌زاده، داوران اين بخش از پنجمين دوره‌ي جشنواره‌ي فيلم شهر هستند.

10 پوستر از ميان 95 پوستر و 10 مجموعه‌عكس از ميان 768 عكس دريافتي به مرحله‌ي نهايي مسابقه‌ي اقلام تبليغي جشنواره‌ي پنجم فيلم شهر راه يافتند و در اين مرحله به رقابت خواهند پرداخت.

قرار است در اين دوره، آيين نكوداشت زنده‌ياد مرتضي احمدي و زنده‌ياد رسول ملاقلي‌پور نيز برگزار شود. هم‌چنين تجليل از پوران درخشنده و مسعود كيميايي نيز از ديگر برنامه‌هاي جشنواره‌ي فيلم شهر در اين دوره به‌شمار مي‌آيد.گفتني است تاكنون مشخص شده كه در اين دوره 39 فيلم كوتاه، 20 اثر ويديويي و 15 فيلم اكران‌نشده به‌نمايش درخواهد آمد و در معرض داوري اهالي سينما قرار خواهد گرفت.

کد خبر 295672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha