پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

دهمین جشنواره‌ی پروژه‌های دانش‌آموزی مؤسسه‌ی فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان و دانشگاه شهید بهشتی امروز و فردا برگزار می‌شود.

جشنواره‌‌ي ‌دهم پروژه‌هاي دانش‌آموزي ايران در چهار بخش نمايشگاهي، سيمنارهاي علمي، مسابقات و كارگاه‌هاي آموزش در مركز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي تهران به اجرا درمي‌آيد.بيش از پنج‌هزار دانش‌آموز از مقاطع  ابتدايي، دبيرستان دوره‌ي اول و دوم از200 مدرسه و مركز آموزشي كشور براي شركت در اين جشنواره ثبت‌نام كردند و در نهايت پس از داوري‌هاي اوليه 2100 گروه از 20 استان كشور برگزيده  و راهي مرحله‌ي دوم جشنواره شدند.

طي دو روز برگزاري اين جشنواره، گروه‌هاي مذكور دستاوردهاي خود را در سه بخش غرفه‌هاي نمايشگاهي، سمينارهاي علمي و مسابقات ارائه كرده و در نهايت هيئت داوران دانشگاه شهيد بهشتي 100 گروه برتر جشنواره را انتخاب و در مراسم اختتاميه معرفي مي‌كنند. 

دانش‌آموزان شركت‌كننده  ابداعات، اختراعات و پروژه‌هاي خود را در بخش سمينارها و غرفه‌ها در قالب موضوعاتي همچون علوم فيزيكي، علوم زيستي، علوم شيمي، علوم رياضي،  كامپيوتر، معارف اسلامي، فني،  مهندسي، اجتماعي و روان‌شناسي  و در بخش  مسابقات با موضوع‌هايي هم‌چون  سازه‌هاي ماكاروني، گرايش مسابقات روباتيك (شامل روبات‌هاي مسيرياب، جنگجو  امدادگر و نمايشي) و گرايش مسابقات هوافضا (گلايدر و موشك‌آب و هاوركرافت) قابليت‌هاي خود را عرضه مي‌كنند. هم‌چنين بازديد از دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي دانشگاه شهيد بهشتي برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي و ارائه‌ي فعاليت‌هاي خلاقانه در قالب غرفه‌ي« هيجان بازي يادگيري» نيز به‌عنوان فعاليت‌هاي جانبي دهمين  جشنواره‌ي پروژه‌هاي دانش‌آموزي تبيان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 293711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha