همشهری آنلاین: پیکر پاک یک شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس دراداره کل اطلاعات استان سمنان تشییع و خاکسپاری شد.

شهید

به گزارش ایسنا، پیکر پاک این شهید شب گذشته سوم شهریورماه وارد شهر سمنان شد و در مراسم شب وداع با این شهید که سال 1367 و در عملیات «والفجر 8»(فتح فاو) به شهادت رسیده است، سردار محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در سخنانی کوتاه گفت: شهدا حق بسیار زیادی به گردن ما دارند، ما نیز باید ادامه دهنده راه این شهیدان عزیز باشیم.چرا که آن‌ها الگویی برای جامعه ما هستند.

وی با اشاره به رخداد عظیم فرهنگی استان سمنان در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» یادآور شد: کنگره بزرگداشت 3000 شهید استان سمنان در سالجاری برگزار خواهد شد.

در بخش دیگر مراسم شب وداع با با پیکر این شهید سردار کمیل کهنسال از فرماندهان حاضر در عملیات «کربلای5» بیان کرد: نام شهدا با نام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا عجین است، راه شهدا، همان راه شهدای کربلا و ائمه اطهار(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: این استخوان‌ها، مأموریت سنگینی را انجام می‌دهند و آن یادآوری دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، برای همین از ارزش و اعتباری خاص برخوردار هستند. این شهدا عزت از دست رفته ما را برگرداندند، شهدا برای ما بسیار ارزشمند و دارای مقامی بسیار والا هستند.

سردار کمیل کهنسال با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری داعش در کشورهای فلسطین و عراق توضیح داد: شهدا رفتند تا احدی فکر تعرض به کشور عزیزمان ایران را نکند، امروز راه شهدا باید ادامه یابد، و ما باید مدیون خون پاک شهدا باشیم چرا که امنیت امروز کشور عزیزمان ایران به پاس مجاهدت‌ها و رشادت‌های این عزیزان است.

پیکر پاک و مطهر این شهید گمنام، امروز، (4 شهریور‌ماه) از محل معراج شهدا به سمت گلزار شهداء سمنان تشییع و در اداره کل اطلاعات استان سمنان خاکسپاری خاوهد شد.با تدفین این شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام آرمیده در استان سمنان به 114 و تعداد مزار شهداء گمنام نیز به 30 مزار خواهد رسید.

کد خبر 270105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha