همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی سپاه شهدای آذربایجان غربی از ورود ۲۵ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس ازمرز این استان به کشوردرروزسه شنبه خبر داد.

شهید

محمد مهرزاد صدقیانیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیکر پاک و مطهراین شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در منطقه کردستان عراق تفحص و پیدا شده اند روز سه شنبه از طریق مرز تمرچین در پیرانشهر وارد کشور می شوند.

وی اظهار کرد: این شهدا متعلق به عملیات کربلای 7 هستند که بعد از ورود به کشور و برگزاری ویژه برنامه شهدا در همان مکان، در فلکه آذربایجان و باند پایین ائللرباغی ارومیه مورد استقبال قرار می گیرند.

مهرزاد صدقیانی گفت: برگزاری مراسمی با شهدا در محل مزار شهدای گمنام در پارک جنگلی ارومیه نیز از جمله برنامه هایی است که در شب سه شنبه در ارومیه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: پیکر پاک این شهدا روز پنجم شهریور ماه با بدرقه مردم و مسوولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه ارومیه برای شناسایی به تهران اعزام می شوند.

عملیات پیروزی بخش کربلای 7 در 13 اسفند سال 65 به وسیله دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس انجام شد.

این عملیات در منطقه عملیاتی حاج عمران انجام گرفت، نیمی از منطقه عملیاتی والفجر 2 که در دوره حملات موسوم به استراتژی دفاع متحرک عراق از دست رفته بود، طی عملیات کربلای 2 و بقیه در عملیات کربلای 7 آزاد شد.

درخشان ترین بخش از کارنامه ارتش در عملیات کربلای 7 رقم خورد و طی این عملیات، لشکر 64 ارومیه جان فشانی های بسیاری از خود نشان داد.

 

کد خبر 269882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha