پگاه شفتی: قدم‌های فناوری هرروز تندتر از گذشته در حال پیش‌روی هستند. گجت‌ها و نرم‌افزارها هنوز به بازار نیامده، مدل‌های جدیدتری از آن‌ها در دست طراحی است. در این‌جا نگاهی گذرا می‌اندازیم به آخرین قدم‌ها در دنیای فناوری.

کوچک، هوشمند، مدرن

* * *

ماسك غواصي متفاوت

برخلاف ديگر انواع ماسك‌هاي غواصي، اين ماسك بخار نمي‌كند و ديد غواص را كور نمي‌كند. لوله‌هاي جداگانه‌اي براي دهان و بيني، عمل دم و بازدم را انجام مي‌دهند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۵

 

ایست! ديدمت!

«فلير» نام دستگاهي است كه به انتهاي گوشي آي‌فون متصل مي‌شود. اين دستگاه قادر است انرژي مادون قرمز را تشخيص دهد و وسيله‌اي مناسب است براي ديد در شب و هم‌چنين يافتن منبع خروج گرما. به كمك اين دستگاه مي‌توان در هنگام قايم‌باشك تقلب كرد و رد كساني را كه قايم شده‌اند با گرماي‌ بدنشان پيدا كرد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۵

 

ماهي سبز

اين ماهي براي شناكردن در آب، هم به آب نياز دارد و هم به ضربه. اين يك ماهي روباتيكي مجهز به حسگرهايي است كه بعد از دريافت ضربه‌اي كوچك، لرزه مي‌گيرند و ماهي را وادار به حركت مي‌كنند. اين يكي از اولين روبات‌هايي است كه با نيروي ضربه به حركت درمي‌آيد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۵

 

ليزر هوشمند

اين دستگاه ليزري با اتصال به دوربين تلفن‌همراه مي‌تواند طول، عرض و حجم اشيا را با دقت بالايي اندازه‌گيري كند و از آن يك مدل سه‌بعدي بسازد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۵

 

كوچك اما فرز

در نگاه اول شبيه به موتورسيكلت‌هايي است كه براي استفاده‌ي كودكان طراحي شده است. اما اين يك موتور تك‌چرخ و چابك است كه با كمك يك ژيروسكوپ و شتاب‌سنج، موتورسوار را در حالت تعادل نگه مي‌دارد. در صورتي‌كه موتورسوار روي اين وسيله خم شود، سرعت آن به ۱۰مايل در ساعت مي‌رسد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۵

کد خبر 261376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha