یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی بر جدیت این وزارتخانه برای پیگیری افزایش مبلغ وام مسکن تأکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی همواره خواستار افزایش وام خرید مسکن بوده و معتقدم این موضوع باید به‌صورت تدریجی و طی مذاکرات مستمر با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به نتیجه برسد.

عباس آخوندی در حاشیه ششمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی ادامه داد: وام خرید مسکن باید حدود 50درصد قیمت مسکن یک خانوار با درآمد متوسط را تأمین کند. این موضوع به‌صورت یک هدف مرتبا تعقیب و پیگیری می‌شود اما کاری سخت است، زیرا بازار مالی مسکن توسعه نیافته و توسعه آن زمانبر است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از بررسی افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و مسکن در کارگروه‌های مربوطه با اجرای فاز دوم هدفمندی خبر داد و گفت: تاکنون 3 جلسه کارگروه حمل‌ونقل در این ارتباط برگزار شده، این در حالی است که کارگروه انرژی در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

عباس آخوندی درباره ضرورت متنوع‌سازی‌ قیمت بلیت هواپیماها نیز گفت: قرار بود در سال اول برنامه پنجم یعنی سال 90متنوع‌سازی‌ قیمت بلیت هواپیماها صورت گیرد که این امر به تعویق افتاده است اما تمام محاسبات مربوطه انجام شده تا در اردیبهشت‌ماه سال آینده این موضوع کلید بخورد.

کد خبر 251607
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز