همشهری آنلاین: وام ۳۵ میلیون تومانی مسکن نه تنها قیمت مسکن را افزایش نمی‌دهد بلکه خریداران را چندان به تقاضای مسکن ترغیب نمی‌کند. از سوی دیگر اگر وام‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ساخت بیشتر شود قدرت خریداران هم بیشتر می‌شود.

ایسنا نوشت: علیرضا قهاری دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با اشاره به افزایش وام خرید مسکن به 35 میلیون تومان اظهار کرد: ارزش پولی وام 35 میلیونی مسکن تاثیر چندانی در افزایش قدرت خرید مسکن ندارد و این میزان وام نیز تاثیری در افزایش قیمت مسکن ندارد.

وی افزود: افزایش مبلغ وام مسکن به تنهایی نمی‌تواند متقاضیان را برای خرید خانه تشویق یا تقویت کند و درصد قابل توجهی از تورم قیمت‌ها را بشکند.

به گفته دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران گرچه افزایش وام مسکن از سوی دولت تصمیم به جا و با هدف خانه‌دار شدن مردم است اما سیاست دولت افزایش قیمت نیست.

قهاری با اشاره به تاثیر این وام‌ها بر رونق بازار مسکن گفت: رونق بازار مسکن هم‌چون میزان ناچیز افزایش وام ایجاد می‌شود و هراندازه که منابع مالی وارد بازار شوند به همان اندازه نیز در بازار تاثیر‌گذار خواهد بود.

وی با بیان این‌که بهتر است وام مسکن در بخش ساخت اعطا شود، ادامه داد: در صورتی که افزایش سرمایه‌گذاری در بخش ساخت بیشتر شود قدرت خریداران نیز بیشتر می‌شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که بهتر است سرمایه‌های مسکن که اکنون به عنوان سرمایه‌های بلاتکلیف عنوان می‌شوند وارد چرخه اقتصادی شوند، گفت: باید خانه‌های خالی و بلااستفاده نیز برای نیازمندان به کار گرفته شود.

قهاری افزود: بهتر است سرمایه‌گذاران بازار مسکن به ساخت‌وساز تشویق شوند و نیازمندان مسکن به صورت غیرمستقیم حمایت شوند و دولت نیز برای ایجاد بازار رقابتی در ساخت مسکن تلاش کند.

به گفته وی در صورت استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی برای بازار مسکن این بازار برای متقاضیان به گونه‌ای می‌شود که نیازمندان به مسکن طی سال‌های متوالی بتوانند واحد مسکونی متناسبی تهیه کنند.

کد خبر 247749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز