گروه اقتصادی: معاون وزیر بازرگانی و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: هنوز وزارت بازرگانی و صنایع در مورد تعیین تعرفه واردات تلفن همراه به نقطه نظر مشترکی نرسیده‌اند.

مهدی غضنفری در حاشیه نشست هم‌افزایی صنعت و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: در حالی که وزارت صنایع از بروز برخی مسائل بر سر راه تولید تلفن همراه که با ترغیب گروهی از سرمایه‌گذاران صورت گرفته نگران است، وزارت بازرگانی نیز بحث تنظیم بازار و جلوگیری از قاچاق گوشی را مد نظر دارد.

طبیعی است که وزارت بازرگانی حمایت از تولید و مصرف‌کننده را همزمان مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تعرفه تلفن همراه، تصور می‌رود که تعیین تعرفه در نهایت با بحث در هیأت دولت به نتیجه نهایی برسد.

در مقابل، وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه پیشنهادات متفاوتی درباره تغییر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه مطرح است، گفت: تاکنون در کمیسیون تخصصی دولت تعرفه واردات این محصول کاهش نیافته است.

علیرضا طهماسبی در حاشیه همایش جهانی شدن تحقیق و توسعه درباره انتشار اخبار مختلف از تعرفه واردات گوشی تلفن همراه افزود: اتحادیه‌هایی که فقط به سود کوتاه مدت شبکه توزیع و همچنین به واردات کالایی اهمیت می‌دهند دائم این موضوع را مطرح می‌کنند و درخواست‌های مکرری از شورای اقتصاد دارند.

وی درباره دیدگاه وزیر بازرگانی برای کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه تا 20 درصد برای جلوگیری از قاچاق آن گفت: نگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما در نهایت دولت به صورت هماهنگ تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه سال قبل برای حمایت از تولید داخل و بومی‌کردن ساخت این محصول در کشور از چهار درصد به 60 درصد افزایش یافت تا داخلی سازی تولید آن صرفه اقتصادی و انگیزه مالی داشته باشد.

کد خبر 25130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز