گروه حوادث: زورگیران خشن وقتی با مقاومت طعمه هایشان روبه‌رو می‌شدند، با چاقو و قمه به جانشان می‌افتادند و بعد از مجروح کردن آنها، دست به سرقت می‌زدند.

حدود یک سال پیش چند تبهکار سابقه دار دور هم جمع شدند تا باندی برای سرقت و زورگیری تشکیل دهند. هدف آنها به‌دست آوردن پول بود و برای رسیدن به آن تصمیم گرفتند دست به هر کاری بزنند؛ حتی مجروح کردن طعمه‌هایشان.وقتی فعالیت این باند شروع شد، شکایت مالباخته‌ها یکی بعد از دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت و به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند شروع شد.

ماموران در تحقیق از مالباخته‌ها دریافتند که تمامی آنها طعمه یک باند قرار گرفته‌اند؛ باندی که گاهی وقت‌ها دست به چاقو و قمه می‌شدند و طعمه هایشان را راهی بیمارستان می‌کردند. یکی از شاکیان به مأموران گفت: در خیابان بودم که 2جوان موتورسوار به سمت من آمدند و با تهدید چاقو خواستند کیف پول و تبلتم را به آنها بدهم. من نیز مقاومت کردم اما آنها با چاقو به من ضربه زدند و اموالم را به سرقت بردند.

زورگیری در پوشش مسافر

بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند برخی از سرقت هایشان را در پوشش مسافر انجام می‌دادند. آنها با کرایه ماشین ها به صورت دربستی، راننده‌ها را به محلی خلوت کشانده و پس از مجروح کردن و کتک‌زدن آنها دست به سرقت ماشین و اموالشان می زدند. شگرد دیگر اعضای این باند خشن پرسیدن آدرس بود. آنها بعد از شناسایی طعمه‌شان به سراغ او می‌رفتند و آدرس محلی را در آن حوالی می‌پرسیدند. وقتی فرد موردنظر سرگرم راهنمایی آنها می‌شد، دزدان با چاقو او را مجروح کرده و سپس دست به سرقت اموالش می‌زدند.

تصادف ساختگی

در میان مالباخته‌ها زن و شوهری بودند که وقتی می‌خواستند از روز حادثه بگویند، ترس و وحشت در صدایشان معلوم بود. زن جوان گریه می‌کرد و همسر وی که وحشت کرده بود، گفت: همراه همسرم و فرزندم داخل ماشین بودیم و قصد داشتیم به سمت کرج برویم که ناگهان خودرویی از پشت سر با ماشین ما تصادف کرد. من پیاده شدم و وقتی دیدم ماشین آسیبی ندیده از سرنشینان خودرو خواستم که بروند اما در آن لحظه آنها به سمت همسر و فرزندم حمله کردند و به طرز وحشیانه‌ای آنها را از ماشین بیرون انداختند و بعد از اینکه مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند، سوار ماشینم شدند و آن را به سرقت بردند. بعد از این حادثه همسرم دچار بیماری روحی شده است و مرتب کابوس می‌بیند.

دستگیری

با افزایش این شکایت‌ها، ‌تیمی از مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی با دستور قاضی هاشمیان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی موفق به شناسایی سرکرده باند به نام سعید و همدستانش شدند. شنبه گذشته، کارآگاهان قدم به مخفیگاه متهمان گذاشتند و 5نفر از اعضای اصلی این باند را دستگیر کردند. در مخفیگاه آنها اسلحه کمری، ‌چاقو و قمه و تعدادی مدارک شناسایی متعلق به مالباخته‌ها کشف شد.

سرکرده باند در بازجویی‌ها گفت: از حدود یک‌سال پیش باند سرقت تشکیل دادیم. شگردهای مختلفی برای سرقت و زورگیری داشتیم. در بعضی از سرقت‌ها هم از اسلحه استفاده می‌کردیم تا مالباخته را بترسانیم. چنانچه هرکس مقاومت می‌کرد با چاقو او را مجروح می‌کردیم. با تحقیقات انجام شده از سرکرده و اعضای شبکه مشخص شده که افراد زیادی با این باند فعالیت داشتند که تجسس‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

به گزارش همشهری، با توجه به گستردگی جرایم از سوی متهمان و افزایش تعداد شاکیان، قاضی دستور انتشار عکس 4نفر از متهمان اصلی پرونده که در بیشتر سرقت‌ها حضور داشتند را صادر کرده است. چنانچه هر کس در دام این زورگیران خشن گرفتارشده می‌تواند برای طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کند.

کد خبر 239190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز