گروه حوادث: برمودا، لقبی بود که اعضای باند بزرگ زورگیری برای خود انتخاب کرده بودند. اعضای این باند ۴مرد و ۳زن هستند که علاوه بر زورگیری‌های خشن، متهمند با ربودن یک زن جوان و فرزندش، این زن را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

یکی از استان‌هایی که اعضای این باند برای ارتکاب سرقت‌هایشان انتخاب کرده بودند، استان گلستان بود. آنها در گروه‌های 3نفره سوار بر خودروهای پراید و پژو 405می‌شدند و بعد از سوار کردن طعمه هایشان که بیشتر آنها زنان و دختران بودند، با تهدید چاقو دست به سرقت از آنها می‌زدند.نخستین شکایت از آنها، اواسط مردادماه در اداره آگاهی شهرستان گرگان مطرح شد. شاکی که زن جوانی بود، گفت:

کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که یک پراید سفید که تابلوی آژانس هم داشت مقابلم توقف کرد. به‌غیراز راننده زن و مرد جوانی که ظاهرا مسافر بودند، داخل ماشین بودند. من هم سوار شدم اما بعد از طی مسافتی، آنها با تهدید چاقو مرا ربودند و در منطقه‌ای جنگلی، همه پول‌ها، طلاها و اموالم را دزدیدندو فرار کردند. با شکایت این زن، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر شروع شد اما این تنها سرقت باند زورگیری نبود چرا که در ادامه شاکیان دیگری هم با مراجعه به پلیس از آنها شکایت کردند. بیشتر شاکیان زنان و دخترانی بودند که اعضای باند سرقت آنها را به‌عنوان مسافر سوار کرده و بعد از ربودن آنها، در مناطق جنگلی اموالشان را دزدیده و آنها را رها کرده بودند.

در تعقیب سارقان

سرهنگ اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان این خبر گفت: پس از چند سرقت نخست، به این نتیجه رسیدیم که همه سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته‌است؛ باندی که نه‌تنها در استان گلستان، که در استان‌های همجوار نیز فعالیت داشتند و دست به سرقت می‌زدند. اعضای این باند، سرقت‌های خود را با استفاده از یک خودروی پراید که شیشه‌های دودی داشت شروع کردند. آنها اگر با مقاومت طعمه‌هایشان روبه‌رو می‌شدند، به‌شدت آنها را کتک می‌زدند و همه اموالشان را به سرقت می‌بردند. اعضای این باند پس از ارتکاب چند سرقت، خودروی خود را تغییر داده و این بار با یک پژوی نقره‎ای به کارشان ادامه دادند و در بیشتر سرقت‌هایشان از تابلوی آژانس استفاده می‌کردند تا طعمه‌هایشان را راحت‌تر فریب دهند.

سرقت تاکسی

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان ادامه داد: اعضای باند پس از لو‌رفتن دومین خودرو، تصمیم به سرقت یک تاکسی گرفتند چرا که مسافران به راحتی به تاکسی اعتماد می‌کردند و آنها می‌توانستند از این طریق به سرقت هایشان ادامه دهند. این افراد به‌عنوان مسافر سوار یک تاکسی شدند و در بین راه و با تهدید راننده، خودروی او را دزدیدند. آنها قصد داشتند با این خودرو به سرقت‌هایشان ادامه دهند اما وقتی طرح مهار آغاز شد و مأموران به جست‌وجو برای پیدا کردن تاکسی مسروقه پرداختند، دزدان مجبور شدند آن را رها کرده و متواری شوند.

ربودن مادر و فرزند

کارآگاهان که جست‌وجوی گسترده‌ای را برای دستگیری باند برمودا آغاز کرده بودند، در ادامه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهمان در شهر مشهد نیز دست به زورگیری‌های متعدد زده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها در یکی از سرقت‌هایشان، زن جوانی را به همراه فرزندش به‌عنوان مسافر سوار کرده و در بین راه آنها را ربوده و به محلی خلوت منتقل کرده بودند. پس از سرقت اموال زن جوان نیز او را با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داده و متواری شده بودند.

در محاصره پلیس

اواخر مهرماه بود که سرانجام تحقیقات پلیس به نتیجه رسید و اعضای این باند شناسایی شدند. رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان در خراسان شمالی به‌سرمی‌برند و قصد دارند به استان گلستان برگردند. وقتی معلوم شد که آنها سوار بر 2خودرو در حال بازگشت به استان هستند، مسیر ورودی استان مسدود شد و اعضای این باند در محاصره پلیس قرار گرفتند. در این عملیات 3مرد و یک زن دستگیر شدند و با انتقال به اداره آگاهی به 10زورگیری در مشهد، 9زورگیری در استان گلستان و سرقت‌های متعدد در شهرهای دیگر اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه سارقان اسم باند خود را برمودا گذاشته بودند، تأکید کرد: اعضای این باند در گروه‌های 3نفره دست به سرقت می‌زدند. بیشتر آنها با هم نسبت فامیلی دارند و در همه سرقت‌ها، یک زن روی صندلی جلو می‌نشست تا اعتماد طعمه‌ها را جلب کند و آنها با خیال راحت سوار ماشین دزدان شوند.

کد خبر 239367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز