گروه حوادث: مرد شیاد که با تهدید زنان متاهل دست به اخاذی از آنها می‌زد به دام پلیس افتاد.

متهم - حوادث

هفته گذشته زن جوانی نزد مأموران پلیس شهرستان تربت‌حیدریه در خراسان رضوی رفت و از یک مزاحم تلفنی شکایت کرد. او به مأموران گفت: چندی قبل جوانی ناشناس با تلفن همراه من تماس گرفت و به من ابراز علاقه کرد. با وجود اینکه با تندی جوابش را دادم و از او خواستم دیگر مزاحم من نشود اما هر روز برایم پیام‌های عاشقانه می‌فرستاد.

وی ادامه داد: من پاسخی به او نمی‌دادم و حتی در نخستین تماس هم به او گفتم که همسر و 2فرزند دارم اما او همچنان برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد تا اینکه چند روز پیش از من خواست طلا و پول در اختیارش قرار دهم و تهدیدم کرد که در غیراین‌صورت با شوهرم تماس می‌گیرد و به دروغ می‌گوید که با من رابطه داشته و آبرویم را می‌برد.

وی افزود: از وقتی مرا تهدید کرده زندگی‌ام به‌هم ریخته است. می‌ترسم شوهرم تحت‌تأثیر گفته‌های این جوان شیاد قرار بگیرد و زندگی‌ام از هم بپاشد؛ برای همین تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم. با این شکایت، ‌پرونده‌ای تشکیل شد و تیمی از مأموران وارد عمل شدند. درحالی‌که بررسی‌های پلیسی در این زمینه ادامه داشت 3زن دیگر نیز به کلانتری رفتند و شکایت مشابهی را مطرح کردند. با افزایش این شکایات و انجام تحقیقات، مشخص شد که متهم با نقشه قبلی مزاحم این زنان می‌‌شده و با تهدید به فروپاشی زندگی‌شان دست به اخاذی از آنها می‌زده است.

دستگیری

کارآگاهان در مرحله بعد از یکی از شاکیان خواستند تا به بهانه تحویل دادن طلاهایش با متهم قرار صوری بگذارد. وقتی مزاحم تلفنی با زن جوان تماس گرفت، با او در یکی از مناطق خلوت شهر قرار گذاشت. مأموران نیز محل قرار را محاصره کردند و هنگامی که جوان باجگیر با موتورش در آنجا حاضر شد کارآگاهان وارد عمل شدند و در اقدامی ضربتی او را دستگیر کردند.متهم بعد از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و به جرم خود اعتراف کرد.

وی گفت: به‌صورت اتفاقی شماره‌ای را می‌گرفتم و اگر زنی پاسخ می‌داد و من در حرف‌هایش متوجه می‌شدم که متاهل است نقشه‌ام را اجرا می‌کردم. مدام برایش مزاحمت ایجاد می‌کردم و بعد با تهدید دست به اخاذی از وی می‌زدم. وی افزود: با این ترفند از 5نفر اخاذی کردم و پول و طلاهایشان را گرفتم. سرهنگ محمد امین شاهرخی، فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه با بیان این خبر گفت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی سابقه‌دار است و یک‌بار به اتهام سرقت، زندان را تجربه کرده است.

پرونده وی پس از تکمیل در اختیار قاضی پرونده قرار گرفت و روانه زندان شد. فرمانده انتظامی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: متأسفانه در این پرونده طعمه‌های مرد شیاد به‌خاطر حفظ آبرو و جلوگیری از فروپاشی زندگی‌شان، هرچه پول و طلا داشتند در اختیار وی قرار می‌دادند.وی افزود: معمولا افراد سودجو با سوءاستفاده از نجابت افراد و سکوت آنها به‌منظور حفظ آبرو، نقشه‌های شوم خود را با تهدید و اجبار اجرا می‌کنند و به‌علت عدم‌شکایت از سوی مالباخته‌ها گاهی در رسیدن به اهداف خود موفق بوده‌اند بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنم به محض مواجهه با چنین مواردی بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 238196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز