همشهری آنلاین: مدیر رادیو قرآن مهم‌ترین مطالبات جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور آینده را همان مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: از رئیس‌جمهور آینده به عنوان رئیس شوری عالی انقلاب فرهنگی انتظار می‌رود اجرایی کردن این کارها را در رأس امور فرهنگی قرار دهد.

محمدزاده

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با تأکید بر اینکه باید اولویت فرهنگی رئیس‌جمهور آینده پرداختن به امور قرآنی باشد، گفت: خواسته بسیاری از مردم و جامعه قرآنی این است که رئیس‌جمهور به عنوان نفر اول اجرایی کشور، برنامه‌های قرآنی را در رأس کارهای فرهنگی خود قرار دهد.

مدیر رادیو قرآن در ادامه مهم‌ترین مطالبات جامعه قرآنی از رئیس‌جمهور آینده را همان مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری دانست و گفت: برای اینکه جو و فضای قرآنی بر فضای شهرها و خانه‌ها حکمفرما شود باید فرهنگ قرآن ترویج پیدا شود.

محمدزاده معطرشدن فضای شهرهای کشور به عطر قرآن را مستلزم محقق شدن منویات قرآنی مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: نباید شک کرد که اگر بخشی از منویات قرآنی مقام معظم رهبری به صورت کامل در جامعه به اجرا در بیاید نه تنها شاهد رونق و گسترش فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود بلکه عطر قرآنی در جای جای میهن اسلامی‌مان نیز طنین انداز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور به عنوان سکاندار اجرایی کشور باید در اجرا و تحقق این منویات کوشا باشد، افزود: یکی از این منویات تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین تربیت بالغ بر 40 میلیون آشنا به قواعد و ضوابط خواندن قرآن کریم است که باید برای محقق شدن آن نه تنها شخص رئیس‌جمهور بلکه همه مردم بسیج شوند.

محمدزاده در ادامه یکی دیگر از منویات رهبر معظم انقلاب را بحث تدبر در قرآن کریم عنوان و تصریح کرد: توانایی و مهارت نیکو خواندن قرآن همراه با درک معانی آن که از آن به عنوان تدبر در قرآن کریم یاد می‌شود یکی دیگر از منویات مقام معظم رهبری است که بنا به خواسته‌های ایشان باید بالغ بر دو میلیون نفر باشد.

مدیر رادیو قرآن با تأکید بر اینکه مطالبات قرآنی دیگری غیر از این نیز وجود دارد که باید احصاء و برشمرده شود، اظهار کرد: رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ذیل آن منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور را هدایت می‌کند و به عنوان بالاترین رکن اجرایی کشور مورد این انتظار است که تحقق این منویات در رأس کارهای فرهنگی قرار بگیرد.

وی در ادامه فعالیت‌های صورت گرفته برای تحقق منویات قرآنی مقام معظم رهبری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تا کنون برنامه‌های خوبی برای محقق شدن این منویات در زمینه حفظ قرآن کریم و تربیت 10 میلیون حافظ صورت گرفته است.

مدیر رادیو قرآن در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای تحقق این تعداد حافظ قرآن کریم به کار بندیم، به بحث تدبر در قرآن کریم که از جمله دیگر منویات مقام معظم رهبری است توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 218259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز